Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Bedankt.
Bezel afgeschuurd/gebeten met zuur
Kast geschuurd (mat ipv gepolijst)
Andere band

En dan mishandelen voor de patina…

Korte samenvatting?

1 like

Hier heb je een link naar het hele draadje.
Kort samengevat: standaard band eraf, messing bezel uit het zoutzuur en geschuurd, zwart datewheel,andere kroon en andere secondewijzer.

Nu ziet ie er inmiddels zo uit:

Was die datum zat dus heb er een andere dial en wijzers in gezet en de orignele bezel zit erop. De kast heb ik roodgloeiend gestookt zodat ie een verweert uiterlijk krijgt.

4 likes

Vandaag weer wat in elkaar geknutseld. Was prima weer voor.
Alles komt een beetje uit de eigen voorraad. Morgen betere foto’s.

6 likes

Leuk geworden. Altijd leuk beetje knutselen.
Ik kan binnenkort ook weer verder met mijn projectje :blush:

1 like

Heb net per abuis een horloge gerepareerd dus ik hoef niet meer te wachten op vervangende uurwerken. Mijn bedoeling is dit horloge een lichte make over te geven.

Het ding krijgt gouden pedal wijzers (want een gouden secondenwijzer en zilveren minuten en urenwijzer trekt mijn OCD niet).

Verder ben ik nu opzoek naar een bronzen bezel. Mogelijk dat een van jullie nog een oude bezel hebben liggen die ik hiervoor kan gebruiken. Zover ik begrepen heb passen de bezels van de moderne Vostok kasten op oude kasten (zou graag horen als dat niet zo was). De buitendiameter schijnt wel een probleem te zijn, ben daarom opzoek naar een smalle bezel.

De bezel die er nu opzit is in erg goede conditie en wil ik daarom ook zo laten. Is een leuk reserve onderdeel om te hebben.

2 likes

Ik ga binnenkort 1 van deze vostok amphibians kopen:




Zijn er nog dingen die ik bijvoorbeeld moet weten als ik via meranom bestel?

Probeer deze band bij te bestellen:

Met deze eindlink:

Is een band met solide links, je armharen zullen je dankbaar zijn.

2 likes

Ik zou wel voor de groene lume gaan als Favinov die op voorraad heeft.
De blauwe is mooi maar vloekt wat met de groene lume dots van de dial.
Ik stuur je morgen even een foto van een bezel die ik nog heb, wellicht dat je daar iets aan hebt.:+1:

1 like

De lume strepen en blokken op het horloge hebben een meer gelige tint. Heb de foto’s (maar wat zeggen foto’s) naast elkaar gelegd en de blauwe lume wijzers hebben net een beetje “witter” basiskleur dan de groene lume wijzers die inderdaad een beetje groene basiskleur hebben.

Maar ik gok ook maar zonder ze in het echt te zien.

En uiteraard erg benieuwd naar de bezel!!

:rofl: dat zul je mij nooit horen zeggen…

Ik had ook nooit verwacht zoiets ooit te zeggen … maar zo goed zijn die Vostok’s dus, je kunt ze per ongeluk zomaar repareren!

Bestel je met PayPal? Zit dan de currency op roebels. Scheelt aardig. PayPal verrekend automatisch. Krijg je ook meer cyrillische taal, maar dan zet je hem weer terug.

1 like

Waarschijnlijk niet, maar als het genoeg scheelt ga ik misschien toch maar een PayPal account aanmaken.

Goeie tip voor volgende keer. Met die lage eur/usd koers en die achterlijke PayPal fee betaal je bijna 1op1 :face_with_monocle:

2 likes

Kijk ook op komandirskie.com De standaard modellen zijn daar vaak ook beschikbaar voor een lagere prijs.

In de afgelopen dagen toch eens dit topic doorgenomen en man wat een gave mods allemaal zeg! Ook na een gesprek met @andrepost toch wel enthousiast geworden over het modden! Nu eens goed research doen en inspiratie op doen.

Ga zo door iedereen :+1::grin:

3 likes

Leuk man. We kijken nu al uit naar je eerste mod :sweat_smile:
Nog een weekje hoop ik en dan komt er van mij ook weer ééntje aan.

1 like

Mij kennende duurt het nog wel even hoor :sweat_smile: ik heb al wel wat ideeën, maar moet eerst nog gereedschap aanschaffen etc. En ik zal hier eerst nog terug komen met vragen haha

Alle tijd toch? Het uitzoeken en bedenken is het leukste. Gaat vaak ook de meeste tijd in zetten. De rest is niet zo moeilijk.

2 likes

Lees even mee @GiveMeYourDough

Voorbeeld van Pepijn. 75 dollar = 69 euro in roebel 3610 = 51 euro. Incl verzenden. :wink:

Plus PayPal is vreselijk makkelijk met aankopen mbt adressering en verzekeringen.
De taal blijft op Engels staan zag ik nu.

1 like