Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Niks bezel. Hele horloge naar de klote :sunglasses:

4 likes

Mijn nieuwe boctok. Drama bracelet. Meteen vervangen.

11 likes

Komandirskie is over het algemeen een minder waterbestendige versie. De Amphibia’s zijn meestal 20atm of te wel 200m. De zeldzame versies kunnen 300m. Vintage is niet zozeer een probleem als de pakkingen maar in orde zijn. Ik zet een nieuw setje pakkingen. Van Meranom, of vet in ieder geval 1 keer per jaar in met klein beetje kraan silicone vet. Nooit een probleem gehad. :grinning:

:sunglasses:

1 like

Je Komandirskie vind ik mooier! En is ook gewoon 200m waterdicht.
Die handwind Komandirskies met kartonnen wijzerplaten zijn inderdaad amper waterdicht.

Plaatje van de Komandirskie:

2 likes

Plaatje zei je? :confused:

De oudere komandirskie horloges hebben maar tot 20m waterdichtheid

1 like

Had over de komandirskie heen gelezen en amphibia ingevuld.

Komandirskis zien niet zo waterdicht als amphibias

1 like

iemand weet van kortingcodes op komandirskie.com ?
ik ga een 710 kopen met scuba dude :blush:

Is de onderste een mod? Want die vind ik toch wel erg gaaf!

1 like

Yes, die is gemod. Maar die is niet meer zoals op de foto.
Als je op mijn profiel klikt kun je het modverslag teruglezen.

Heel gaaf alleen heb ik niet het gereedschap bij de hand denk ik om hem zelf zo te modden.

1 like

Had ik eerst ook niet. Heb deze mod met een setje van de bezorgchinees gemaakt. Rampzalig spul als je het mij vraagt maar het meeste gebruik ik tot mijn eigen ergenis nog steeds :confounded: Wordt tijd eens iets fatsoenlijks aan te schaffen maar ik neem me steeds voor geen horloges meer uit elkaar te halen :innocent:

3 likes

Nee beter kan je ze laten zoals ze zijn, maar enkele lenen zich er wel goed voor om te modden.

1 like

Heeft iemand al ooit een vostok met saffier gemaakt?
Of is dat vloeken?

Geen gevloek.

Deze was o.a met Saffier glas:

Mogelijk dat er ook nog andere modellen zijn uitgebracht met saffier.

Maar ik denk dat je bedoeld of iemand ooit een saffier glas in een standaard kast heeft gepropt?

Geen idee of dat mogelijk is, denk dat het lastig wordt het goede spul er voor te vinden. Denk dat bepaalde onderdelen speciaal ontworpen en gemaakt moeten gaan worden. Zou dan behoorlijk aan de prijs gaan worden.

Er zijn wel aftermarket safierglaasjes verkrijgbaar.
@Jesus heb ik daar wel eens over gehoord dacht ik.

Volgens mij heeft Crystal Times in de UK ooit een poging gedaan ter vervanging van de acryl.
Als je een google poging doet vindt je wel wat. Maar waarom? De Boctok gedachte achter het huidige ontwerp is nu juist waar de Amphibia’s zich in onderscheiden t.o.v. van de rest. En is ook nog eens eenvoudig te herstellen bij een beschadiging. Zou de moeite en kosten besparen.

1 like

Totaal onverwacht een paar bandjes binnengekregen:

Koop gedaan via een Etsy verkoper(ster), keurig verpakt. Spul besteld op 20 februari, verwachte levertijd was 11 maart.

Ik geloof dat de Russen het volk op deze planeet is met de dikste polsen. 1 van de bandjes zou in de grootste stand rond een diameter van bijna 27cm passen … en het ding heeft draag sporen …

Ik denk dat ik voor deze ga. Moet er wel even een schakel of 500 tussenuit halen.

8 likes

Geachte modders,

Ik heb jullie inspirerende mening nodig. Ik heb afgelopen tijd even wat onderzoek gedaan naar wat ik zou willen voor m’n eerste mod en uiteindelijk is mijn keuze gevallen op 2 mogelijkheden namelijk.

Nu is mijn dilemma, voor welke zal ik gaan? Mijn voorkeur gaat toch licht uit naar nummer 1, een 110 kast met, wat ik dan in dit geval zal doen, een olijfgroene am bezel en olijfgroene strap. Ik vind de combi echt heel geslaagd en in de toekomst ook eventueel aan te passen naar andere kleur bezel en strap.

Keuze 2 is lekker zomers, ik heb al een aantal horloges met donkere wijzerplaat en nog geen met witte, de kast vind ik alleen iets minder en ik kan niet de juiste wijzerplaat vinden. Verder zou ik in dit geval ook een am bezel kopen en in de toekomst de kleurencombi veranderen.

431d180ff9ca215712c723994f9a9dfeb0358def_1_361x500

Ik zou deze kunnen doen en dan hoef ik eigenlijk niks aan te passen, wellicht in de toekomst maar ik wil denk ik toch het modden gaan proberen.

Wat vinden jullie? 1 of 2, misschien komen ze er allebei wel in de toekomst als ik de smaak te pakken heb😅 Of hebben jullie nog andere ideeën of hebben jullie zelf nog een vostok liggen wat in deze buurt komt?

Møeilijk🤔

6 likes

Ik zou ook voor optie 1 gaan.
Persoonlijk vind ik dat gewoon de mooiste van de 2 opties.
Maar nog belangrijker je geeft eigenlijk zelf ook al aan de je optie 1 mooier vindt, en dat je al ideeen weet voor als dat gaat vervelen. Dus dan kun je lekker blijven knutselen :wink:

Saai dus :grin:
En man o man ik schrik elke keer weer als ik die verschrikkelijk lelijke rubberen band zie op die fotos bij die modellen :nauseated_face: :joy:

2 likes