Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Dat was ook een beetje de bedoeling, maar zie dan heel veel bezels en inserts en weet niet of alles past. :grimacing:

Zelf heb ik dit advies kregen, een tijdje terug:

In verdere posts staan nog meer linkjes en tips.

2 likes

Heb ze maar gelijk in favorieten gezet. Kom ik wel verder mee. Bedankt voor je advies :+1:

1 like

Succes!

En als je niet zeker weet of iets past, vraag het gewoon op het forum. Er is vast wel iemand die het weet.

1 like

Ik ben van plan een vostok amphibian te kopen. Nu wou ik dat bij meranom doen omdat ik er metteen een extra caseback bij wil kopen: https://meranom.com/en/amphibian-classic/spare-parts/casebacks/vostok-watch-amphibia-cosmounavt-caseback.html
Omdat ik erg geïnteresseerd ben in de ruimtevaart. Maar de restock duurt wel erg lang(ik wacht nu al 2 maanden). Heeft iemand nog een site waar ze de horloges en de caseback ook verkopen?
Alvast bedankt

Www.komandirskie.com verkoopt ook amphibians, weet alleen niet of ze die Case back ook verkopen

Misschien geen leuk nieuws, maar ik zit al iets van een jaar op nieuwe voorraad te wachten voor die case back.

zo … een beetje met een borstelmatje opgezeten en een ander bandje :slight_smile: al veel beter.
net een sms gehad dat de bezel (eindelijk) vertrokken is uit Christopol

4 likes

Ik twijfel een beetje om de horloges te gaan bestellen, komandirskie geeft al aan dat de levertijd langer is dan normaal vanwege corona, en ondanks dat ik een beetje nuchter blijf onder dit corona gedoe twijfel ik toch om niet perse nodige dingen te gaan bestellen.

Of sla ik een beetje door en moet ik 't gewoon doen? :joy:

Gewoon doen. Daarmee stimuleer je de economie :wink:

V.w.b. die levertijd zal het wel loslopen denk ik. 2 weken geleden had ik wat besteld in China en dat kwam gisteren netjes binnen. Dat is zelfs sneller dan ik gewend ben.

1 like

Dat is ook zeker waar ja, in principe mag de vracht gewoon door gaan :thinking:

Ik zou maar bestellen voor het grote Vostok hamsteren gaat beginnen …

2 likes

Koop ik er meteen 20 en zien jullie zo over een paar maanden in het blauwe gedeelte voor woekerprijzen.

2500 euro per stuk zat ik aan te denken

2 likes

Oftewel 2 rollen toiletpapier als we de huidige koersen aanhouden

3 likes

Komandirskie verkoopt het horloge wel maar de caseback niet, ik heb meranom gemail en die zeggen “maybe next month”

De originele bezel klikt er al niet meer op. Dat draadje is geplet en heeft een verkeerde kronkel.
Zo is het heel erg retroimage

2 likes

Het draadje kan alle kanten op gebogen worden. Daardoor kan de bezel strakker of losser draaien. Gewoon weer terug proppen in de bezel en erop klikken. Lukt het niet, weer eruit halen, beetje buigen en weer proberen :hugs: Met een beetje friemelen moet het geen probleem zijn om de bezel er gewoon weer op te krijgen.

1 like

Kun je de diameter opmeten?.. Ik heb hier een rolletje verenstaaldraad, kun je een nieuwe buigen.

Ik heb dat spul ooit ingekocht voor de fabricage van de Pellikaan Diving Dutchman kasten.

2 likes

5 likes

Grote krassen die haaks op de borstelrichting van de kast stonden “weggekregen” door er minutieus met een kraspennetje, lijntje voor lijntje met de borstelrichting van de kast overheen te “krassen”. Dit breekt net de zichtbaarheid een beetje zodat ze echt een stuk minder opvallen.

Krijg het helaas niet op de foto. Maar de methode is denk ik alleen aan te raden voor licht restauratiewerk, ben er een paar uur druk mee geweest, en er zitten nog altijd kleine krasjes op.

Verder het glas helemaal krasvrij gemaakt en gepolijst.

Bezel van de oude lak ontdaan, met Aceton vloog het er vanaf, lume pip is niet beschadig door de aceton (gelukkig). Bezel ook een flinke polijstbeurt gegeven zodat het in ieder geval de eerste tijd meer met de gouden wijzers in harmonie is. Mag nu weer lekker gaan patineren. Bezel doet een beetje denken aan een patrijspoort.

En nu wachten op een dag waar ik met alle geduld en zonder koffie (om zo veel als mogelijk het trillen van mijn handen te voorkomen) de wijzers kan gaan monteren.

4 likes