Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

En ze kosten al geen drol :rofl:

2 likes

Probeer eens ilovevodka?

1 like

Haha klopt, maar 't valt te proberen toch :sunglasses:

Yoo 100% korting :sunglasses:

Bij Komandirskie.com is die het goedkoopste.
Ik was iets meer als 40 piek kwijt dacht ik. Had een gunstige wisselkoers en hij was in de aanbieding een tijdje terug toen ik hem bestelde :hugs:

Ik kan me er ook nog geen goed beeld van vormen.

Ben daarom even gaan zoeken hoe Peter Carl Fabergé sommige van zijn stukken versierde. Vooral de metaal bewerking onder zijn emaille werk (bijvoorbeeld zijn kroningseieren).

Kwam de term guilloché tegen, en dingen als dit:

Die gemaakt worden op een guilloché draaibank

Maar dat is voor platte stukken metaal. De Vostok (en Poljot) kasten zijn bol … als een ei

Mogelijk dat daar dan weer een ander soort van machine voor bestaat??

Wel weer allemaal prachtig vakmanschap wat je tegenkomt op deze manier.

Goedemorgen, heb je een foto van de opstelling die je gemaakt heb van je draaibank en freesmachine met de kast ingeklemd? Dit om ons een indruk te geven hoe en wat …

Ik kan er nu 2 voor 84 euro doen dus het is indd niet duur :joy: ik doe er nog een setje wijzers bij voor m’n 2e mod alvast :slight_smile:

2 likes

Loont dus wel de moeite. Echte Hollander :rofl::+1:

In deze tijden van crisis is elke euro 1 :joy::muscle:

3 likes

Deze is onderweg:


Even foto shoppen met de Baikal bezel er op, kan wel wat worden denk ik.

11 likes

Boh, dat is toch wel lekker hoor!
Ben heel benieuwd naar de foto’s! Hopelijk staat de bezel hem goed!

Echt wel! :+1:

1 like

Zo komt het allemaal weer goed :wink:

1 like

Ben de laatste tijd steeds vaker in deze sectie te vinden omdat ik toch wat een zwak heb gekregen voor deze russische beauty’s. Zie hier veel mod werk voorbij komen en dan begint het weer te kriebelen om zelf weer de handen uit de mouwen te steken.
Heb nu een tweetal Vostok’s of Boctok’s via dit forum verkregen. Al verscheidene site met parts bekeken, maar weet dus niet waar ik op moet letten. Kan natuurlijk een doos vol met verscheidene parts kopen omdat dit geen drol kost, maar als de helft niet gebruikt wordt, is dat ook zonde.

Zoek dus advies voor inserts, bezels, dials, wijzers enz. welke ik kan gebruiken met name eerst voor deze twee modellen hieronder.


Ik heb op zolder nog wat tools gevonden waarmee ik volgens mij eerst wel mee uit de voeten kan :wink:
Of hebben jullie nog suggesties ?

3 likes

:heart_eyes:

image

5 likes

het lelijke eendje is toegekomen !


wat een lelijk bling bling ding is dat toch !

ik ga hierme em’n eerste mod aan en probeer over een poosje onderstaande te bereiken!
Case brushen, andere bezel en natuurlijk een nato/sailcloth/nylon bandje.

6 likes

Nou meer heb je niet nodig toch, alles is er wel zo te zien.

1 like

Ja, ook volgens mij heb je alles wat je nodig hebt!

Doe een beetje photoshoppen om te zien hoe het er uit komt. De 2 Vostoks die je hebt zijn volgens mij al gemod. En anders zie ik niet heel snel hoe het mooier kan.
Begin eens met een andere bezel en insert, is vrij makkelijk.

Ben benieuwd of het Nederland binnen komt, ik wacht ook al ff op wat onderdelen…

Vast wel :+1: