Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Ah nice, dankjewel!

1 like

7 likes

Weet iemand een passende stalen band met endlinks voor een 120 case?

Enige waarvan ik weet dat die past is deze: https://meranom.com/en/amphibian-classic/spare-parts/bracelets/vostok-watch-universal-metal-bracelet-for-vostok-amphibia-20mm.html

Maar die is helaas out of stock.

Mijn mod plan voor mijn 090916 is klaar (voor nu) nadat ik vandaag de mesh band binnen kreeg. Mods zijn dus de clean bezel en band. Verder gaat het bij mij niet! Zie vóór en na.

Helaas viel de Vostok die ik voor mijn vrouw had besteld niet in de smaak. Die komt wel in het blauwe gedeelte denk ik.

7 likes

BLING. Op de pantoffels.

8 likes

6 likes

4 likes

Wat vinden jullie, zal ik dit gebruiken om een horloge kast matzwart te coaten? :sunglasses:

Daarnaast heb ik nog een vraag, ik krijg de kroon van deze vostok er niet uit:

Ik draai gewoon de kroon los tot ie op het punt komt dat je de tijd kan verzetten en daarna druk ik in dat gat op het uurwerk waar je hem zo eruit mee zou moeten krijgen maar deze blijft vast zitten, iemand een idee?

Staat mij bij dat je hem alleen los moet schroeven. Dus opwind stand. Niet aan trekken naar wijzer verzet stand. (Ik heb die kroon ooit gemonteerd) :wink:

1 like

Ga ik dat proberen, dankje!

1 like

Ik had dat ook… kroon verwijderd en teruggeplaatst en met geen mogelijkheid los te krijgen.

Geloof t of niet… een harde tik op kast met uurwerk en pinnetje was weer in te drukken. Kennelijk blijft het snel steken

Dat spul kan wel wat hebben, gebruikte ik in de garage ook overal voor :grin:
Zou de boel wel eerst heel goed ontvetten, weet alleen niet wat dat met je pakkingen doet dus ik zou de kroon, het achterdeksel en dan ook maar het uurwerk er wel uithalen. Achterdeksel dan weer zonder pakking even terug tijdens het spuiten.

1 like

Goed om te horen! Was inderdaad van plan om alles er uit te halen :grinning: ik ga het gewoon proberen haha dan zien we wel hoe het er uit komt te zien :grin: nu nog even kijken of ik dat met deze vostok doe of een andere :thinking:

Ja toch, lekker expirimenteren :sweat_smile:
In het ergste geval moet je het er weer af zien te krijgen😣

1 like

Haha als dat het enige is :sunglasses:

1 like

Nou hier is het eindresultaat:

Ik ben gewoon maar aan de slag gegaan en ik keek wel wat het eindresultaat zou worden. Na alles uit elkaar te hebben gehaald heb ik 1 laag gespoten en dat bleek eigenlijk al genoeg, later nog wel de deksel opnieuw gedaan en het stukje van de kast bij de kroon.

Moet wel zeggen dat het spul er vrij snel af te halen valt, weet niet of dat komt omdat het nog niet helemaal droog is (heeft wel een ruime tijd liggen drogen) of dat het gewoon niet hier voor bedoeld is (dat zal het zijn)

Ben ik blij met het eindresultaat? Min of meer, er zijn al wat stukjes waar het afgebladderd is en het eindresultaat is niet zo netjes als ik hoopte maar over het algemeen vind ik het er erg tof uit zien. Misschien is de combi met de bezel niet helemaal leuk maar dat zie ik later wel.

Was dit het waard? Absoluut, ik vond het echt geniaal om te doen, misschien is het er zo weer af maar dat maakt me niks uit.

Nu ga ik kijken of ik misschien een andere bezel er op ga zetten en maybe een andere dial, dit wordt dan een beetje mijn project horloge (sorry @Omega_73! :sweat_smile:) ook moet ik even een nieuw bandje scoren want deze is niet echt meer te redden haha, iemand misschien ideeën voor bezel/dial/bandje? Alles is welkom!

9 likes

Ik vind de looks goed geslaagd. Zeker icm de bezel.
Jammer dat het er af komt, misschien iets anders proberen. Ceracoaten ofzo, maar dat is best prijzig dacht ik. Zeker in vergelijking met wat het horloge waard is. Hittebestendige Hammerite misschien, dat kun je tot 600 graden verhitten, misschien is dat ook wat krasvaster?

1 like

Cera coaten heb ik naar gekeken maar vind dat voor een horloge van 50 euro een beetje te veel van het goede, ik weet niet of dit nog bijtrekt, het is wel industrieel dus het zou enigszins krasvast moeten zijn lijkt me. Wellicht als het er een tijdje op zit dat het dan beter wordt, we gaan het zien!

In de garage spoten we het ook op alles dat zwart moest :grin: Volgens mij kan het wel wat hebben maar het resultaat zag je eigenlijk nooit.

1 like

Mooi! :+1: :thinking:

Het is wel een geinig idee.
Vostok europe had mooie zwarte kasten. Een of andere coating. O.a. bij limousine serie.

1 like