Vostok europa onderdelen?!

Beste,

Reeds heb ik van een forumlid een prachtige Vostok amphibian.
Nu heb ik laatst op dit of een ander forum een soortgelijke klok gezien met een doorzichtige deksel, deze kun je in duitsland voor een 20 euro krijgen (ebay) en ik overweeg er één naar nederland te halen. Ook had de beste man er een rotor in gezet van een moderne Vostok europe klok, het uurwerk is nagenoeg gelijk en de rotor is één van de uitwisselbare onderdelen. ik vond het persoonlijk een prachtige combinatie.

Nu mijn vraag, is er toevallig iemand die weet waar ik een rotor van zo’n vostok europe zou kunnen krijgen?

Dit is overigens de klok waar het om gaat:

En dit is de rotor waarover ik het heb, het zal er ongeveer gelijk uit komen te zien:

Vriendelijke groet.

Je eerste plaatje even gefixt hierbeneden.

Je tweede plaatje is een VE rocket N1.

Zijn er uberhaupt amphibians met een open back case? Dit vanwege de 200m WR? Of heeft ie de complete achterkant vervangen? Linkje naar de verkoper?

In ieder geval, denk dat het lastig wordt ergens een losse rotor te vinden. Zelfs stalen banden voor Vostok Europes leveren al problemen op is mijn ervaring. En om nou een mooie N1 of K3 uit elkaar te halen :frowning:

plaatje1:

gr, HjR

Uurwerk is het zelfde,

DE doorkijkbodem heb ik ook op een aantal klokjes gezet, past prima, maar de garantie van 200m waterdichtheid komt dan wel te vervallen.

De rotor heb ik ook, ooit een keer van een defect Vostok europe gehaald.
Los zijn deze rotors niet verkrijgbaar, wel van de Amphibia uitvoering.

Zenitar op Bay heeft ze, maar dan heb je het zelfde exemplaar die er nu ook bij jou in zit.

Zo ziet mijn Amphibian er uit.

Kijk wel uit dat je de doorkijkbodem van de amphibian neemt een andere past niet.
Mijn new model Komandirskie heeft een totaal andere bodem, deze is vast, de Amphibian heeft een losse draairing die de bodem in de dikke rubbere pakking aandrukt.

Ik heb het goede deksel besteld (met apparte ring)

Je weet me wel jaloers te maken met die rotor, dat is precies wat ik bedoel.
Wellicht contact opnemen met een leverancier OID?

Ik ben bang dat het erg lastig gaat worden als ik dit zo lees, maar als ik die foto’s zie ben ik om, wat ziet dat er geweldig uit!

Mvg.

Dat is wel een hele leuke modificatie, goed geslaagd. :~

Mvg Andre

Voor mij was het geluk, een 3 tal niet werkende Komdirskie te kopen die defect waren. Het zijn overigens Komandirskie met een vierkante kast van Vostok europe.

Slechte uurwerkje er uit en een Amphibian uurwerkje er in.

Mooie kast met geschroefde kroon. Het oorspronkelijke uurwerkje is die met dag en nacht aanduiding in een klein venstertje, met rood en zwart vlakje.
Die uurwerkjes zijn minder van kwaliteit is mijn ervaring.

Nog een voorbeeld.

Oude en echte stalen kast, met een nieuw uurwerk, compleet overgezet en het past pressies. Wel even de kroon met stift van de nieuwe kast ion de oude zetten. Oorspronkelijk is dit een handopwinder en nu dus een automatic.
Vandaar ook de verhoogde doorkijkbodem.

Sorry ik draaf weer door, dat krijg je met betaalbare enthousiasme,

Dat zij je vergeven, ik vind het steeds ook leuker worden. Ook met de vintage modellen van Vostok: de oude neptune modellen met de gofjes op de wijzerplaat en sommige vintage amphibians hebben ook hele mooie wijzerplaten.:stuck_out_tongue:
Maar de oude poljots zijn ook leuk, alleen wel anders geprijsd.
Voorlopig eerst van mijn laatste aanwinsten genieten, ik heb nota bene de bandjes nog niet eens op orde.
Ik heb nu met jouw amphibian mee sind januari 4 horloges gekocht :D:D.
Dus even de rem op de aankopen en genieten van mijn de horloges die ik heb (ondertussen heb ik wel een wishlist opgesteld).B)-

Met vriendelijke groet,
Andre

Het is met deze schappelijke prijzen verleidelijk om meer te kopen.

Mijn ervaring is dat tussen een mooie goede en een behoorlijk afgeleefd exemplaar niet al te veel prijs verschil is. Vandaar dat ik adviseer om wat meer geld uit te geven en direct een goede en mooie te kopen.

Maar voorlopig lekker genieten.

Veel plezier ermee.

Mvrgr, Erik

Ga gerust helemaal loos, sinds ik van Erik (waarvoor dank) mijn eerste rus heb aangeschaft denk ik dat er nog wel een paar zullen volgen.
De blauwe wijzerplaat heeft een prachige glans, mooie stalen kast en het loopt super!
De klok is gewoon in nieuwstaat zonder krasje op het glas.
Ze dragen bovendien lekker en het lage prijskaartje zie je er zeker niet van af!

Nu hopen dat ik het voor elkaar krijg een rotor te bemachtigen…

Mvg,

:)-D top ik vindt het leuk en geniet van de plaatjes mooi gedaan leuk om naar te kijken :slight_smile:
veel plezier ermee

Een paar jaar geleden heb ik een rocket N1 gekocht waarvan het glas na korte tijd uit zichzelf is gesprongen (was toen een bekend probleem). Ik heb 'm nooit laten repareren maar bewaard voor onderdelen. Hij ligt nu inclusief rotor in de kast te wachten tot hij een keer nodig is…

Wieweet kan ik jou nu helpen, als je me een pm stuurt komen we er vast uit :wink:

Groeten,
Luuk

(vooruitlopend op de feiten…) Luuk alvast bedankt. Neem van hem namelijk de defecte klok over waarvan ik de rotor kan gebruiken.
Na lang zoeken heb ik dan EINDELIJK de voor mij perfecte rus kunnen samenstellen, ik geniet er nu al van! :slight_smile:

SUcces en vergeet niet een foto te posten van het resultaat! :slight_smile:

Vandaag de Vostok Rocket N1 ontvangen…
Echter niet helemaal wat ik verwacht had, bij het uitpakken zag ik dat het glas compleet kapot was, enkel een randje rondom was nog over.
Maar… Ik had de klok vast en eigenlijk was er een klik vanaf de eerste seconde.
Ik ben weg van dat horloge… wat een stoere klok.
Om eerlijk te zijn kon ik me niet bedwingen en ben met het horloge naar mijn juwelier gegaan waar het nu ligt, eerst gaat het naar de horlogemaker en als die er niks mee kan naar de glazen slijperij. Ben benieuwd of het wat gaat worden.

Het doorzichtige glaasje is vandaag ook aangekomen, ik was echter niet thuis dus ik kan het morgen bij de supermarkt afhalen.

Groeten,

Mooi dat hij bevalt. Het horloge was bedoeld voor onderdelen (vandaar de heel lage prijs :wink: Het glas is helaas in vele stukken uiteengevallen en was niet meer te redden), maar het is natuurlijk helemaal perfect als je hem weer in goede staat kunt herstellen, het is zeker een mooi horloge!

Vraag is alleen waar je de rotor vandaan gaat halen als de reparatie lukt, wieweet is er nóg een forumlid met een defecte Vostok-Europe :wink:

Succes en groeten! Luuk