FeaR1986 Schreef:
maardein Schreef:
Volgens mij gaat het hem qua tikgetal niet om
hoe
nauwkeurig het horloge loopt, maar om hoe
soepel
de secondewijzer ‘glijdt’. Puur visueel dus. Ik
kan dat wel begrijpen, want een helemaal
soepele
beweging is echt prachtig. Voor mij is het
echter
absoluut geen afknapper ofso.
Zo, was het topic even uit het oog verloren. Niet
zo gek als het in een paar dagen meteen op pagina
drie staat.
Maar je hebt gelijk. Ik vind het glijden van de
secondewijzer nu eenmaal heel mooi van een
automaat. En dan irriteert het me als het niet
helemaal vloeiend gaat. Inderdaad puur visueel.
Sommigen zullen het niet begrijpen en me voor gek
verklaren, anderen zullen het eerder begrijpen.
Ik heb me overigens bedacht.
Lange tijd drie grails gehad: de Seiko SRH005,
Omega Seamater PO en een Alpina Regulator. De
Seiko heb ik, de Seamaster is buiten budget, maar
de Alpina is toch goedkoper dan ik dacht. Die moet
ik voor duizend euro wel weten te vinden. Dus ik
ga nu maar voor mijn derde grail, dan maar geen
tritium.
Alleen nog even kijken welke versie ik wil. Er is
namelijk een versie met een subdial met
secondewijzer en een versie waar die subdial de
datum aan geeft. En weet niet welke ik nu wil:
datum is altijd handig, maar jullie weten hoe ik
over een secondewijzer van een automaat denken 
Sorry dat ik me bedacht heb, maar allemaal wel
bedankt voor de informatie. Maar denk dat
doorsparen voor een grail de betere keuze is dan
een horloge kopen omdat ik iets nieuws wil…
Wat een zelfbeheerzing! (tu)
En voor als het op sommige dagen even wat moeilijk wordt, gewoon even 2 foto’tjes van je grails in je portmonnee stoppen en er even naar kijken. Kom je een heel eind mee 
Ruig! Wat is je polsomtrek? Heel veel plezier met het dragen :~
Ik heb geen bouwvakkersarmen: mijn pols meet slechts 65mm breed, 190mm in omtrek. En toch kan ik die Vostok-Europe qua maat goed hebben, Breedte t/m buitenzijde duikring 48mm, lusbreedte 24mm.
Ik moet zeggen dat ik wel heel erg gecharmeerd ben van je horloge! Ik ben zelf even gaan kijken en zag ook een rood/zwart exemplaar. Prachtig! Met name de urenwijzer vind ik echt heel erg bijzonder en goed gedaan! En dan de secondewijzer met het ‘anker’ aan de korte kant, leuk detail
Geel/zwart is ook een hele mooie combinatie hier.
Op dit soort momenten ben ik echt blij met een forum als deze, dat er zoveel verschillende smaken zijn en zoveel verschillende typen horloges de revue passeren. Met name de horloges die niet elke dag voorbij komen zoals deze zijn dan ineens weer een eyeopener, echte ‘kriebelhorloges’ 
Mmm, je hebt helemaal gelijk. Vooral die ‘eyeopeners’ doen mijn collectie steeds verder uitbreiden…
Proficiat! Heeft deze ook GTLS? Of is het tritium verf?
Na wat verder te hebben gekeken heb ik nog wat fraaie modellen gezien van Vostok Europe:
Limousine GAZ-14:

en
Rocket N1:

Heel erg fraai!
ze maken prachtige modellen. Ik heb alleen mn twijfels bij de vostok uurwerken. De Anchar heeft een Seiko uurwerk, dus dat zit wel goed. En ik vind dat een prachtig horloge. Alleen wel aan de prijs, rond de 400 euro. En dat voor mineraal glas en een Seiko uurwerk.
Hoe houden de Vostok uurwerken het in de Vostok Europe horloges. Ik weet dat het mooi afgewerkte Vostok uurwerken zijn, maar die waren in de normale Vostok horloges niet altijd even betrouwbaar…
Deze twee horloges hebben ook allebei een Seiko-uurwerk. Volgens mij zijn de meeste modellen die ze hebben hier inmiddels op overgestapt. Maar ik ben geen expert wat dit merk betreft (geen enkel merk trouwens :P) dus ik kan dit mis hebben.
Hij is wel retegaaf die Anchar!
Ik heb toen de keus laten vallen op de Seiko SRP043 en heb daar geen spijt van. Maar de Seiko won toen met maar een luglengte verschil…
zie op de site van vostok europe dat de ekranoplan een eigen vostok uurwerk heeft.
Niet in bezit, maar vind deze zeker mooi!
Vostok Europe 5107171 Titanium Limited Edition.
Jammer van het mineraalglas…
Valt in ieder geval op 

Ik heb deze, al jaren. Probleemloze Vostok automaat. Vond de 24 uurs uitvoering wel bijzonder, voor relatief weinig geld.