Vostok-horloge - tips gevraagd

Onlangs zag ik op youTube deze video over Vostok-horloges: www.youtube.com/watch?v=tiPqRZ8XWDY. Ik vond het wel interessant en vooral het horloge dat je ziet op 0.34 vind ik mooi. Nu wil het toeval dat een vriendin van me op dit moment in Moskou is en er daar een voor me zou kunnen kopen. Ze gaf me deze link: https://vostokwatch.ru/products/category/chasy-naruchnye-amfibiya. Het horloge dat ik in de video zag, kan ik hier niet vinden. Op de laatste pagina staat er wel een dat erop lijkt (https://vostokwatch.ru/products/chasy-naruchnye-amfibiya-120512) maar dat vind ik er net iets grover uitzien. Weet niet of jullie het horloge zat ik zoek misschien ergens zien staan en of jullie anders een tip hebben voor een ander horloge. Ik zoek een zo eenvoudig mogelijk uitziend horloge (zonder chronografen, etc.)

Check anders https://meranom.com/en/ eens, er zijn heul veul modellen maar de kast types / type nummers staan duidelijk op de website uitgelegd dus aan de hand daarvan moet je hem wel kunnen vinden lijkt me.

En een Vostok is altijd +1 super leuke horloges voor een vriendelijk prijsje!

1 like

Dank je wel! Ik ga kijken.

Ik zit me nu meteen af te vragen of de duurdere merken toevallig goedkoper zijn in Rusland. De reden dat het merk Vostok me aanspreekt, is dat er bijvoorbeeld niet allemaal reclamekosten in de prijs verwerkt zijn. Ik vind het niet erg om veel te betalen voor het horloge, als het bedrag dan maar weerspiegelt dat het horloge heel goed is, niet dat ze de prijs onnodig hoog hebben gemaakt.

Volgens mij is dat deze https://www.vostok-watches24.com/e-home/e-amphibia/e-amphibia-k-12/#cc-m-product-13325144392

Ik heb mijn Vostok ook bij deze verkoper vandaan, inclusief verzendkosten zijn ze niet de goedkoopste maar ze hebben ten minste wel voorraad en ik was erg tevreden

Komandirskie.com is ook een prima site :+1:

Ik zou in ieder geval ver weg blijven bij Rolex in dat geval :rofl:

Oké, alleen heb ik het idee dat dat juist een goede investering is omdat/en dat ze heel waardevast zijn.

Waarom zou je dat denken?

I am confused.

Want rolex betaalt natuurlijk wel flink aan marketing.

Mmm van welke Vostok is dit naar Rolex als investering … die zag ik even niet aankomen.

2 likes

Wat @sj44k al zei, bij Meranom kun je alle kastvormen bekijken.

Het exemplaar wat Teddy Baldasarre daar laat zien lijkt op kastvorm 100 en 110, maar het is toch echt een 120. Sterker nog, het is een 120512, zoals je al zei:

Ah. Fat Elvis was me voor. Het is 'm.

Bandje doet wonderen.

Ik heb het opgelost door gewoon op eBay m’n modelnummer in te voeren, en heb er eentje via de Baai gescoord. Dat omdat de goedkoopste Russische site die ik vond moeilijk was qua betalen.

Seiko 5.

Of een bigmil. SNZG11, 09, 13 en 15 vindt je voor onder de 175 Euro op Amazon, de Baai, W2Day, en ga zo maar door.

Deze video is van een in mijn ogen tergend saaie man, maar inhoudelijk is het wel spot on:

Dat begrijp ik. Ik ben me al vrij lang aan het oriënteren op luxe horloges. Toen ik die Vostoks zag, kreeg ik het idee dat veel luxe horloges de prijs misschien kunstmatig hoog houden en dat staat me dan tegen. Bij zo’n Vostok-horloge heb ik dat niet, maar ik vraag me wel af of ik daar blij van word en of ik niet beter iets kan kopen wat ik echt mooi vind.

Ik zou in ieder geval nix kopen wat ik niét leuk vindt.
Mijn mening., Vostoks zijn hartstikke leuk, kosten geen drol én zijn niet kapot te krijgen.
Wat wil je nog meer?

1 like

Een Vostok is een Lada (let op de oude Russische modellen van voor ze deel uit maakten van de VW groep), grof, typisch design en niet kappot te krijgen, maar een Lada moet je niet vergelijken met een Porsche.
Zelfde geldt voor een Vostok vs een Rolex / IWC etc.
Verschil is dag en nacht, maar dat neemt niet weg dat je (en al zeker niet voor die prijs) heel veel plezier kunt hebben van een Vostok.
Dus ik snap de drang niet helemaal om appels met peren te willen vergelijken want dat is in weze wat je doet.
Anyway je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik blijf bij mijn initiële standpunt: Vostok zijn enorm leuke horloges voor een prikkie DOEN!

1 like

Durf het bijna niet te zeggen maar ik beleef het meeste plezier aan Vostoks en mijn twee andere horloges (precista prs18q en Citizen NY0040) . No nonsense, werkt altijd en ze geven me een onbezorgd gevoel. :+1:
Casios geven me dat gevoel ook.

3 likes

Dat heb ik ook wel een beetje. De Vostoks zien verhoudingsgewijs veel polstijd.

3 likes

https://online.vostokinc.com/
De Amfian voor de Europese markt.
Top automatisch watch met mineral glas i.p.v. acril.
Verkrijgbaar in 3 kleuren.

2 likes

Dit zegt toch genoeg.

2 likes

Gave foto’s!!

1 like

Bedankt voor je uitleg. Het zijn inderdaad appels en peren. Het punt is dat ik gewon niet weet waar ik verstandig aan doe. En dat komt vooral doordat ik niet weet of ik bijvoorbeeld een Petit Prince in de praktijk veel draag danwel of ik hem eigenlijk te groot/onhandig vind. Dan denk ik vervolgens na over een Apple Watch, die relatief weinig kost en heel functioneel is, maar die ik niet mooi vind. Vervolgens denk ik dan aan een Vostok, maar dan denk ik ‘Waarom zou ik er een kopen als ik ze niet echt mooi vind’. Normaal gesproken ben ik redelijk besluitvaardig, maar als het op horloges aankomt tot nu toe helemaal niet.