vostok komandirksie zakaz-mo-cccp

Via eBay

heb ik een komandirskie kunnen kopen. Ik ben fan van Russische vintage spullen. Echter heb ik niet veel verstand van horloges, op het bandje na leek deze wel authentiek. Zijn er kenners die dit kunnen bevestigen?

Mvg Quint

2 likes

Ja hoor, die is echt

1 like

Dag Quint,
Jazeker authentiek Boctok Komandirski horloge. Zo te zien redelijk gebruikt en vraagt zeer waarschijnlijk de nodige aandacht. Degelijke horloges maar ook nu nog nieuw te koop. www.meranom.com

1 like

Die heeft een behoorlijk leven achter de rug zo te zien, maar een mooie score als je van vintage houdt.

Ik ben een fan van deze horloges (heb er zes). Wat @DirkT zegt: nog steeds nieuw te koop. Meestal betaalde ik rond de 30-35 euro.

Zoals hierboven al bevestigd, ziet er authentiek en met een zwaar leven achter de rug uit. Een vintage model zoals deze is echter juist niet meer nieuw te koop en zul je tweedehands moeten scoren, soms komen er bijzonder fraaie exampleren voorbij, bijna als nieuw (ook op Ebay bijv).

Met een beetje geduld kun je wel een mooi (niet afgeleefd) exemplaar vinden. Een andere strategie is oudjes opkopen en er met de beste iets moois van maken. Een groot pluspunt van de Vostoks is namelijk dat ze in overvloed tegen relatief gunstige prijzen te krijgen zijn.

Super, bedankt voor de reacties! Het horloge is inderdaad aardig geleefd. Eigenlijk voor mij juist een reden om het te kopen. Heb er wel iets teveel voor betaald, 50$. Heeft iemand een goede plek met informatie over dit type horloge? Ik heb gelezen dat deze werden gegeven aan militairen. Maar op welk niveau? Zo zeldzaam zijn ze toch niet?

zakaz mo cccp staat voor " In opdracht van het ministerie van defensie " Deze horloges waren te koop in winkels speciaal voor militairen. Je moest er een militaire pas voor laten zien. In principe dus voor iedere Sovjet militair te koop. Dat doorleefde spreekt me trouwens wel aan :slightly_smiling_face: