Vostok Komandirskie vraag

Ik heb recent een Vostok Komandirskie van een forumlid overgenomen en ben er echt super content mee. Maar mijn vraag is wat is nou eigenlijk het materiaal van de kast ? Is het metaal met een coating of messing, of iets anders. Wie kan mij opheldering geven ?
De reden dat ik deze vraag in het vintage forum plaats is omdat het horloge van eind 80 begin 90 er jaren is.

Die van mij is van staal voorzover ik weet. De duikring zal van verchroomd metaal zijn. Verchroomde messing kasten kan je vaak wel herkennen door goed aan de achterkant naar eventuele slijtage te kijken, dan zie je dat het chroom afslijt en het metaal eronder wordt zichtbaar.

Hallo, dank voor je reactie. (tu) Op mijn horloge is geen enkel plekje van slijtage te zien, anders was dat voor mij ook wel een signaal geweest. Vandaar ook mijn vraag wat het nou is, heb ik een metalen model met een onbeschadigde coating of is het een andere metaal soort /

achertzijde is wel van gewoon metaal

O! Hij is goudkleurig, zie ik nu pas…
Bij Vostok horloges weet ik het niet, veel goudkleurige horloges zijn van “een metaal” met een dun laagje goud (of goudkleur) gemaakt. Ik heb ooit gelezen dat een RVS kast moeilijker te vergulden is dan b.v. een messing kast of soortgelijke legering. “Base metal” zie je dan wel eens staan in het Engels.

Volgens mij is het “goud” bij Vostok, een laagje Titaannitride.