Vostok stuk

Beste iedereen,

Ik heb een vraag en weet niet goed waar te beginnen. Mijn Vostok is stuk en zocht online naar een hersteller, maar kwam op dit forum uit.
Vorig jaar kreeg van mijn vrouw een doodeenvoudig Vostok-horloge. Ze had die gevonden bij een hobbyhersteller, maar ze weet niet meer waar. Binnen het jaar valt de secondewijzer er af. Nu het heeft waarschijnlijk weinig waarde en is tich-hands. Maar aangezien het een geschenk is…
Weet iemand waar / tot wie ik me kan wenden?

Alvast heel erg bedankt!
Tim

Waar woon je ergens?

Antwerpen

Ah, helaas kan ik je dan niet direct doorverwijzen, wellicht dat mede-Belgen @ghentwatch of @brunod je kunnen adviseren

@septentrio weet wel een reparateur zijn denk ik. Ik ga voor al mijn servicenoden bij de Noorderburen.

Een kapotte Vostok?
Dat moet wel een hobby hersteller geweest zijn :innocent:

Een Vostuk dus.

4 likes

:’( :’(
Helemaal verloren dus. Jammer.
:’( :’(

Nee joh, alleen de secondewijzer eraf? Dat moet toch wel door iemand te fixen zijn…
Heb je een foto van het horloge?

Niks aan de hand. Kan altijd gerepareerd worden

is eigenlijk heel gemakkelijk zelf te repareren, op youtube staan genoeg filmpjes over hoe dat moet met vostoks. Mits er niets is afgebroken kun je de wijzer zelf terug zetten terwijl je het veertje aan de onderkant ondersteund. Jammer dat je niet in het Noorden woont anders had ik het ff kunnen repareren.

1 like

Sorry voor mijn late antwoord! Drukke week gehad. Hier is een afbeelding van de schade

Dat ziet er op het eerste oog uit als een easy fix.

Ben meer dan bereid om voor verzending en herstelling te betalen.

1 like

De andere wijzers staan ook niet goed t.o.v. elkaar. Moeten er ook even af. Laatst nog een slippende minuutpijp van een Vostok strakker geknepen. Werkte daarna weer perfect. Don’t try that at home… Mogelijk slipt die minuutpijp hier ook, dat zou het achterlopen van de minuutwijzer t.o.v. de urenwijzer verklaren.

1 like