Vostok weer terug

Door mijn vakantie en mijn enthousiasme over mijn nieuwe orient, zou ik haast mijn geliefde vostok amphibia zijn vergeten. Deze was namelijk terug naar wereldhorloges voor een haperende secondewijzer. Ik heb m inmiddels terug. Helaas hebben de horlogemakers het euvel niet kunnen verhelpen. Omdat t uurwerk redelijk op tijd loopt, heb ik besloten t hier maar ook bij te laten. Ik hou t maar op een Russisch slordigheidje. Ik kreeg nog wel een ander type amphibia aangeboden ( heel netjes) maar ik wilde toch graag mijn eigen klokkie terug. Blijft toch je horloge hè. Mocht ie ooit toch stil komen staan, dan is een ander uurwerkje ook zo geregeld.
Nog een klein puntje van kritiek ( don’t offense me Ray) de horlogemaker van dienst had t deksel niet goed dicht gedraaid en hierdoor is er wat vocht binnen gekomen. Dit heb ik netjes zelf op kunnen lossen.

Dus al met al: eind goed, al goed!!!:slight_smile:

Gr Wouter

Dus het defect is niet verholpen, je kreeg je klokje terug met een beginnersfout waardoor er vocht in is gekomen, en je vindt het uiteindelijk goed?

Ik bewonder je positivisme :wink:

Klinkt toch niet echt als een correcte afhandeling.

Wereld horloges? Klungel horloges lijkt me gepaster.

Het vocht gaat nu zijn werk doen (schade aanrichten). Ik zou als de brandweer het horloge terug sturen en een nieuwe opeisen! Laat ze maar zweten :X

De te verwachten vocht schade is aanzienlijk groter, dan je secondenwijzer probleem.

Nou, dit is toch wel de limit zeg :S. Je horloge is nu alweer heengeweest en komt niet gerepareerd en slechter terug :X.
Waarom zetten ze er geen ander uurwerk in?

Ik vind wel dat je een bijna onverwoestbare positeve inslag hebt (tu).

Mvrgr, Andre

wk1 Schreef:

Ook ik bewonder je positieve houding, persoonlijk zou ik het namelijk niet accepteren. Niets opgelost en dan ook nog een vochtig uurwerk?

wk1 Schreef:

Door mijn vakantie en mijn enthousiasme over mijn
nieuwe orient, zou ik haast mijn geliefde vostok
amphibia zijn vergeten. Deze was namelijk terug
naar wereldhorloges voor een haperende
secondewijzer. Ik heb m inmiddels terug. Helaas
hebben de horlogemakers het euvel niet kunnen
verhelpen. Omdat t uurwerk redelijk op tijd loopt,
heb ik besloten t hier maar ook bij te laten. Ik
hou t maar op een Russisch slordigheidje. Ik kreeg
nog wel een ander type amphibia aangeboden ( heel
netjes) maar ik wilde toch graag mijn eigen
klokkie terug. Blijft toch je horloge hè. Mocht ie
ooit toch stil komen staan, dan is een ander
uurwerkje ook zo geregeld.
Nog een klein puntje van kritiek ( don’t offense
me Ray) de horlogemaker van dienst had t deksel
niet goed dicht gedraaid en hierdoor is er wat
vocht binnen gekomen. Dit heb ik netjes zelf op
kunnen lossen.

Gr Wouter

Hoe kan je nu een Wostok deksel niet goed dicht doen??

Ik zou toch maar even contact met de horlogemaker opnemen, vocht in een horloge is nooit goed.

Ik weet uit eigen ervaring dat wereldhorloges normaal goed werk afleveren qua klantenservice, maar dit is echt niet goed.
Ik zou hem terugsturen en die nieuwe vragen…

Tja, heb het zelf ook gehad met de amphibia nadat ik een keer geopend had. Het deksel zit dan net 1 ‘richeltje’ scheef en lijkt toch echt goed vast te schroeven. Met je vinger kun je het naderhand wel voelen, maar ik kwam er ook pas achter toen er een beetje condens onder het glas zat. Heb hem toen weer open gemaakt en laten luchten, en tikt weer prima. (Hoop dat dat zo blijft, ik had er nog niet mee gezwommen oid)

Hoe dan ook Wouter, hoop dat er een wat betere oplossing wordt gevonden. En net als Marco heb ook ik alleen goede ervaringen met de service van Whorloges, dus ik vertrouw er op!

Gr, Huub

Laatste nieuws:

Ondanks het late uur heb ik zojuist contact gehad met een medewerker van wereldhorloges. Mijn huidige amphibia wordt nu geruild tegen een ander exemplaar. Dus nu met recht: eind goed, al goed!!!:~

Mijn positieve instelling zal wel te maken hebben met mijn agrarische achtergrond.
Ook al zit alles tegen, altijd blijven lachen(:smiley:

Gr Wouter

wk1 Schreef:

Laatste nieuws:

Ondanks het late uur heb ik zojuist contact gehad
met een medewerker van wereldhorloges. Mijn
huidige amphibia wordt nu geruild tegen een ander
exemplaar. Dus nu met recht: eind goed, al
goed!!!:~

Prima oplossing.

Mijn positieve instelling zal wel te maken hebben
met mijn agrarische achtergrond.