Hoi,
Mooi exemplaar heb je daar.
Gisteren ook zo’n een gespot op een vrijmarkt.
FF afdingen en hebbes! Leuk zo’n ‘driverswatch’ deze aanduiding kom ik op Amerikaanswe site’s tegen. Het gaat hierbij om een horloge wat heel makkelijk uit de kast is te drukken en dan enigzins gedraaid weer terug gestopt kan worden. Foto’s op internet gevonden met deze verklaring. Jammer dat er niets (meer)te vinden is over dit merk. Ook onder de merknaam Regenta 2000 gevonden op het net. Later deze week ga ik langs bij een vakman die hem weer an de praat mag proberen te krijgen. Als dat lukt laat ik het cosmetisch opknappen om het geheel in de oude luister te herstellen. Ik heb al prijs indikatie’s gezien tot €300,- Maar deze gaat niet in de verkoop. Hieronder wat plaatjes.O ja zou het niet handig zijn om een topic aan te maken met koninginnedag aankopen? Nou,… dat laat ik andere over.
Gr. Peter B.
Bedankt voor je uitgebreide info, zeer interessant om deze uitvoering te zien met de ingenieuze positioneerbare plaat, dat is een compleet andere en beduidend oudere uitvoering vergeleken met mijn Vito 2000. Naar de waarde van de mijne ben ik wel benieuwd aangezien er weinig over te vinden is d.w.z. ze relatief schaars zijn en er vanwege de bijzondere kenmerken van het uurwerk waarschijnlijk verzamelaars van zullen zijn. Wat denk jij dat mijn exemplaar waard is?
Succes gewenst met het in oorspronkelijke staat herstellen van jouw drivers’ watch, en vervolgens veel draagplezier ermee!
Hoi Xavier,
Daar vraag je me wat.
Ik ben ook niet echt op de hoogte van de werkelijke waarde van zo’n horloge.
En zeker geen deskudige op dat gebied.
Maar ik vindt aanwijzingen op vooral USA verkoopsite’s waar aardige prijsjes voor dit merk en type geboden wordt.
Maar ik denk altijd maar “tuurlijk joh”,die gekke iewat hysterische reagerende Yanken daar, vragen dat wel maar krijgen ze dat ook?
De verkoper voegd al gauw toe dat iets rare is bv, vevlogens zie je veel van dit soort klokkies.
Ik vermoed dat het is als bij andere oude klokkies m.a.w. wat de gek er voor geeft ;). Ik ga er zelf mee rondlopen en flaneren natuurlijk.
Want ik ben er verguld mee.
Zo’n zwarte als van jouw is ook strak man!
Gr,
Peter B.
Jouw keuze voor een drivers watch duidt op een voorliefde voor auto’s, en dan waarschijnlijk klassiekers en youngtimers… Mocht je op Linkedin actief zijn, daar heb ik recent een groep gestart genaamd ‘The Vintage Cars & Watches Owners Group’, aanmelden kan via: http://www.linkedin.com/groups?gid=4945282&trk=hb_side_g
Hoi Xavier,
Helaas ik ben niet actief op Linkeding.
In vintagecars ben ik wel geinteresseerd.
Ondertussen ga ik maar eens verder uitzoeken hoe dat zit met Voumard/Vito/Regency 2000. Er zijn veel losse eindjes op het NET.
Groet,
Peter B.
Zoals als eerder meegedeeld mijn Voumard / Vito 2000 naar de horlogemaker.
Vandaag even wezen kijken en wat foto’s van caliber gemaakt.
Die ga ik met jullie delen.
Wat mij opviel is het roodkoper kleurige tandwiel.
Ik heb deze nl ook gezien bij andere Voumard’s in staalkleur met blauwe letters hierop (tekst Voumard) nou misschien is dat een aanwijzing mbt de productietijd ? Voer voor deskundologen!
Nou caliber terug naar de horlogemaker gebracht en weer 3 weken geduld oefenen.
Hopelijk is horloge dan weer werkend, compleet en netjes. Hopelijk kan ik het hier laten zien tzt.
Groet.
Hieronder de pic’s
Hoi,
Helaas ik heb gisteren mijn Vito 2000 opgehaald bij de horlogemaker.
Dit nadat hij mij melde dat er een bepaald onderdeel niet meer te leveren is. Uitkomst zonder dit onderdeel geen lopende Vito (Voumard 2000).
Na even door oude Watchings gebladerd te hebben toch weer een ander horlogemaker gevonden (Tijdloos) te Leiden. De Vito erheen gebracht. Ze gaan daar hun best doen. Ik heb nog een beetje hoop. Nu begrijp ik ook waarom horloge in een bakje met ander klokkies lag. Het zou ook te mooi zijn als dit gemakkelijk te repareren was. Ik bedoel dan was het allang gebeurt. Wordt vervolgd.
Hallo,
Ik zal beter opletten en eventueel noteren wat de horlogemaker dan gaat mededelen. Ik begreep dat het 2 onderdelen zijn die ok nog eens typerend zijn voor dit caliber Voumard 2000. Kan het zomaar dat er bv in onderhavig caliber onderdelen zitten die totaal niet uitwisselbaar zijn met andere calibers?
Pebo5, hier is een werkend NOS voumard 2000 uurwerk te koop!
Misschien te gebruiken als donor voor jouw exemplaar.
Maar omdat we niet weten wat er aan jouw horloge mankeert is het niet zeker dat dit een oplossing is. Niet geheel compleet: De kroon, stift, uurwiel en minutenpijp ontbreken, dus als dat nu net het probleem is dan gaat het nog niet werken.
Vraag snel je horlogemaker wat het defecte onderdeel is, dan kan je je horloge nog redden.
Goeie tip, Andre, voor hem, dit uurwerkje wordt door Global Watch Straps aangeboden (Albertine van Ravensbergen), daar heb ik ondertussen ook al 'ns geheel naar wens enkele bandjes gekocht.
Groet,
Xavier
vouwfietser Schreef:
Pebo5, hier is een werkend NOS voumard 2000
uurwerk te koop!
Misschien te gebruiken als donor voor jouw
exemplaar.
Maar omdat we niet weten wat er aan jouw horloge
mankeert is het niet zeker dat dit een oplossing
is. Niet geheel compleet: De kroon, stift, uurwiel
en minutenpijp ontbreken, dus als dat nu net het
probleem is dan gaat het nog niet werken.
Vraag snel je horlogemaker wat het defecte
onderdeel is, dan kan je je horloge nog redden.
Heren,
Thanks voor het meedenken.
Ik ga zodra ik e.e.a.van de horlogemaker te horen krijg (zal vast niet lang meer duren) deze goeie sugestie meenemen.
Het zal wel erg toevallige wezen als het dan niet compleet gemaakt kan worden.
Nogmaals, dank voor het meedenken !