Vouwfietsers Vervolg Projecten

Na mijn vakantie is mijn horlogeverzamelwoede geheel verdwenen.
Kopen en verkopen is vrij zinloos geworden en geeft een hoop gedoe.
Maar ik wil wel met de horloge hobby bezig blijven.
Ik hoef er niet aan te verdienen, maar wil er ook geen kosten aan maken.

Daarom heb ik een plan:

  • Ik heb een heel eenvoudig defect horloge

  • Dat horloge repareer ik en knap ik op

  • Via het horlogeforum ruil ik dit horloge tegen een of meer nieuwe defecte project horloges

  • Dan kan ik weer aan het werk met de nieuwe projecten

  • Soms is een project succesvol soms loopt het spaak

  • Succesvolle reparaties kan ik dan weer ruilen, de rest wordt onderdelen voorraad.

Ik doe dit voor de lol dus rustig aan in mijn eigen tempo.
Het doel is:

  1. Lekker aan horloges werken zonder stress omdat je een verplichting voelt naar de eigenaar
    (De eigenaar dat ben ikzelf)

  2. Experiment: waar begin je mee en wat is het resultaat

  3. Hoe lang blijft het balletje rollen? Loopt het al snel vast op onmogelijke projecten of te dure onderdelen en blijf ik na veel werk met lege handen zitten?

  4. Defecte horloges een tweede leven geven

Wat vinden jullie van dit plan?

13 likes

Leuk idee

Leuk plan, lijkt een beetje op Wheeler dealers trading up, kom je uiteindelijk toch bij een Patek uit. :smile:

Probleem is wel een beetje dat je toch af en toe onderdelen nodig hebt en dus kosten maakt, waar betaal je die van als je het resultaat ruilt?

Ik denk dat ik gewoon begin dan zie ik wel of ik het kostenneutraal kan houden.
Dat is een onderdeel van het experiment.

Ik heb nog wel een paar horloges die niet lopen maar wel met wat winst terug op te ruilen zijn voor je PM me even je adres dan zend ik ze tegen verzendkosten op als je dat wilt.

Ik vind het een leuk idee , veel succes .

Ik wil een clean experiment, dus beginnen met iets dat ik al heb en eerlijk ruilen.
Bewaar de projecten voor een moment in het experiment dat er iets van je gading langskomt, dan vind ik het leuk als je meedoet.

Ook goed! :slight_smile:

Ik vind het wel een heel leuk plan; success met de uitvoering!

In welke rubriek ga je posten?

Laat maar eens wat horen en zien :slight_smile:
Leuk idee

Prima plan lijkt me, veel leuker dan flipperen. Vind ik dan he… :wink:
De volgende stap is natuurlijk dat je zelf onderdelen gaat maken en voor je het weet maak je hele horloges en klokken zelf vanaf scratch (ahum…). Tegen die tijd mag je een H.F. limited edition horloge ontwerpen en maken :smiley:

Super leuk idee @vouwfietser!!

Ik stuur je zo even een PB! Heb nog wel wat liggen! :ok_hand:t3:

Gr Johan

25tien2m
Super leuk idee @vouwfietser!!

Ik stuur je zo even een PB! Heb nog wel wat liggen! :ok_hand:🏼

Gr Johan

Leuk als je later meedoet, bewaar de projecten voor als er iets leuks voor je langskomt.
Het is een onder meer een experiment.

1 like

Niks mis mee, succes!

Leuk, benieuwd waar(mee) je uiteindelijk eindigt.
Veel success,
Gianni

Waarschijnlijk met 25 onherstelbare horloges :slight_smile:

1 like

Beste Vouwfietser,

leuk initiatief!!! Ben benieuwd of het lukt!
Doet me heel erg denken aan mijn beginjaren, overal oude horloges zoeken, kopen en opknappen, ze weer verkopen. Alles wat ik eraan verdiende investeerde ik weer terug in onderdelen, gereedschap, etc…
Kan heel erg uit de hand lopen :stuck_out_tongue:

Omdat ik het initiatief leuk vind, wil ik je wel ondersteunen met kennis, hulp, onderdelen, etc waar dit mogelijk is.

Veel succes!

Met vriendelijke groet,
Koen

Grappig plan, ik heb het ook een paar keer gedaan, een gerestaureerd horloge ruilen tegen opknappers, helaas loopt dat al snel uit de klauwen, ik heb tientallen horloges in een zak om nog eens onder handen te nemen. Ik heb vast wat te doen als ik straks met pensioen ga, over een jaartje of dertig…

Mooi experiment.
Je gaat toch hier wel foto’s posten van voor en na?
Lijkt me leuk van die verschillende horloges.