Vouwsluiting op een rally strap?

Zijn er vouwsluitingen voor een rally strap (dus met 2 ipv 1 gaatje)? Alle sluitingen die ik vind hebben slechts 1 pin en geen 2.
Iemand deze wel eens gezien en/of toevallig te koop?

Omega heeft vouwsluitingen voor rally bandjes, wel een dure grap.

Overigens zijn er ook rally straps waarbij de dubbele gaatjes uiteindelijk overlopen in enkele gaatjes:

2 likes

Thanks @anon50762135EV! Helaas heb ik de strap al, en wil er een sluiting bij zoeken.

Zijn er straps waarbij je je eigen pin/sluiting kunt monteren?

Dat wordt lastig, want de kans dat een sluiting net niet past is groot. Succes man :wink:

@Arie_Kabaalstra Wellicht iets voor jou om te ontwerpen en uit titanium te maken?

dan zou ik eens een vouwsluiting uit mekaar moeten trekken om te zien hoe die dingen werken… :slight_smile:
'k heb er wel eens aan gedacht… maar tot nog toe niet aan toe gekomen…

Bij TH (althans, bij de mijne) hebben ze vouwsluitingen die om je band heen knellen in plaats van een gaatje te gebruiken. Ik weet niet of daar ook generieke varianten van zijn, maar dat zou voor jouw band ook moeten werken.

1 like

[quote=“flowert, post:7, topic:98066”]Ik weet niet of daar ook generieke varianten van zijn, maar dat zou voor jouw band ook moeten werken.
[/quote]

Deze bestaan idd - zie oa hier : http://www.watchstrapworld.com/parts/clasps-buckles/polished-stainless-steel-deployment-clasp-to-fit-tag-heuer-carrera-monaco-targa-florio-models.html

2 likes

Ik bedoelde met ‘generiek’ meer dat er misschien een te vinden is zonder Heuer logo erop. Tenzij TS dat geen bezwaar vind, uiteraard.
Maar in dat geval heb ik ze in China nog wel voor minder gezien, voor een euro of 15 als ik me niet vergis.

1 like

Super!! Ook een goede optie. Ik heb een 18mm nodig, helaas zijn die 19mm.
Ga eens verder zoeken. Meer tips welkom.

Ga ik zoeken. Geen idee welke benaming ik moet gebruiken nog.

Deze bijvoorbeeld

https://m.aliexpress.com/s/item/32643410316.html

1 like

Dankjewel @flowert voor je hulp!!

1 like