Meegeleverd bandje in het doosje opbergrn en een bandje met gesp kopen
Donkerbruine nubuck Molequin in 22mm misschien?
Meegeleverd bandje in het doosje opbergrn en een bandje met gesp kopen
Donkerbruine nubuck Molequin in 22mm misschien?
Als je denkt om een band te laten maken dan zou ik het bovenste stuk wat korter laten maken.
Zo komt het stuk dat nu ‘prikt’ op de kromming van je pols…
En even sluikreclame: mijn band komt van @Ko-Banden en is een absolute top band!! Puur vakwerk…
Hehe, ik laat sowieso een racing strap maken door The Strap Tailor, daar gaat dit dus over. Molequin komt er ook zeker bij/naast maar die kan op meerdere horloges
Dit is alleen geen originele sluiting toch?
Mijn ervaring met vlindersluitingen is dat de ronding altijd te klein is waardoor hij in je pols prikt.
De ronding wat ruimer maken met een lap stof en een lijmklem op tafel, dan de lijmklem wat aandraaien tot de sluiting wat ruimer wordt.
groetjes Lenno
p.s. werkt niet bij alle vlinders
Klopt idd, de ronding is te sterk voor mijn polsen! Ik ga dan toch maar een bandje met gewone sluiting bestellen!
Ik had hem op mijn Heuer ook andersom. Zat perfect.
Hahahaha… Riep iemand mij?
Nou…
Zo.
Oftewel: Hak af wat u hindert. En flikker het in de kliko. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen.
Ik mag toch hopen van wel. Hij is niet origineel bij mijn Calibre 6 geleverd maar ik kocht hem op Chrono in Tag verpakking en alles.
Ik denk dat je gelijk hebt
Ajj. Had ik toch niet verwacht. Het is een fraaie en solide sluiting. Waar zien je dat aan trouwens ?
Dit is een goede opmerking. De Monaco is een topklok, maar ik ben niet zo’n fan van de bijgeleverde band en sluiting.
De band is heel stug en het kost veel tijd om hem een beetje soepel te krijgen. Ook de sluiting is niet zo comfortabel.
De Monaco is een zware klok en hierdoor draag ik de band vrij strak. Aan het eind van de dag zijn m’n polsen dikker dan 's morgens en boort het scharnier in de zijkant van m’n pols.
Ik heb er een custom band voor laten maken met een gewone buckle bij Atelier Romane. Deze is zo zacht als een kindervoorhuidje en de sluiting is comfortabel.
Geweldige foto!
Welke camera heb je gebruikt als ik vragen mag?
Fuji X-T2 met 80mm 2.8 lens
Er is geloof ik maar 1 vouwsluiting van Tag gemaakt met een applied logo. Of misschien zelfs geen. Ze hebben altijd een ingefreesd logo. Tik de fc5014 maar in op eBay, dat zijn andere sluitingen.
Ik maakte de fout ook bij de eerste sluiting die ik kocht die heb ik terug gestuurd
Mooi! Bokeh is geweldig!
Na deze foto weet ik iig wat er vandaag om de pols gaat
En nee, geen kindervoorhuid
Yup, je hebt gelijk. Helemaal niet op gelet. Terugsturen zal lastig worden, ik heb hem al een tijdje. Ik ga wel even contact opnemen met de (Duitse) juwelier. Bedankt in ieder geval voor de tip