Ik heb sinds kort een Heuer Monaco met vouwsluiting, en ik ga daar een custom leren band voor laten maken, liefst voor op de vouwsluiting. Als ik de huidige band erop heb en het horloge om heb, dan steekt het uiteinde van de vouwsluiting echter een beetje in m’n pols… Niet heel comfortabel dus! Hebben meer mensen hier last van? En wat kan ik hier tegen doen?
Waar ik zelf al aan heb zitten denken:
Deel waarmee je de band op lengte maakt (links op de foto’s) iets langer laten maken zodat het leer ook over het uiteinde van de vouwsluiting heen schuift en de deze dus niet meer tegen mijn pols zit (maakt het geheel wel iets dikker lijkt me)
Deel waar de sluiting aan zit (rechts op de foto’s) iets korter laten maken waardoor de vouwsluiting verder naar de buitenkant gaat en niet meer op de pols drukt
Zie foto’s hieronder, laatste foto laat zien dat de sluiting zelf wel netjes in het midden zit.
Andere sluiting. Eigenlijk nooit problemen mee gehad alleen de 2 vlinderhelften zijn lang en mijn polsen niet te breed. De sluiting zit zoals je kan zien helemaal aan de linkerkant en het scharnierpunt helemaal rechts.
Mooie sluiting en mooie band maar voor mij niet echt comfortabel
De kromming van je sluiting is sterker dan de kromming van je pols ter plekke. Dan zit het niet lekker.
Ik zou de tip van @anon6060116EV opvolgen!
Dat staat het logo ook goed.
Ik heb bij mijn vouwsluitingen ook het bandje omgedraaid. Dus het lange eind aan de ‘12 zijde’ en het korte eind aan de ‘6 zijde’. Bij mij comfortabeler. Een poging waard.
Ik ga het horloge eens ondersteboven omdoen zo, kijken of dat helpt. Kromming van de vouwsluiting is idd sterker dan de kromming van mijn pols, heb vrij platte polsen waardoor ik ondanks polsomtrek van 17,5cm.(redelijk gemiddeld lijkt mij) toch weg kan komen met wat grotere horloges, en waardoor de meeste 36mm horloges uit zien als dames modellen…
Ik draag de sluiting ook andersom, maar wat nog meer helpt is de band eens goed in te breken. Paar keer goed ‘vouwen’, rollen enz. En je zult merken dat het al een stuk beter gaat zitten. Bij mij zit ie nu prima.