Vouwsluiting schuift steeds los

Hallo, de vouwsluiting van mijn band schuift steeds los, waardoor ik m meerdere keren per dag weer moet verstellen. Heeft iemand hiervoor een mooie oplossing? Wat pleisters er tussen helpt wel wat maar lost het ook niet op

Volgens mij heb je hem er verkeerd in zitten. Past de band er ook langs de andere kant van de beugel in, als je dat metalen ‘flapje’ even naar de andere kant verhuist?

Denk dat ie goed zit eigenlijk

Ik denk het niet :slightly_smiling_face:
Maak anders eens een foto met de sluiting dicht om de pols?
Mocht hij wel goed zitten dan wil het wel eens helpen om de kromming in de sluiting iets verder te buigen.

2 likes

Volgens mij moet de band net aan de andere kant vd sluiting zitten. Het deel vd vouwsluiting daarbij andersom zetten misschien?

Zo houdt het puntje vd driehoek aan de vouwsluiting het leer tegen:
image
Zit ie toch goed; even beetje bijbuigen zoals @Boetje zegt

2 likes

Ja hij zit zo als op jou foto. Het is ook niet zo dat ik m voor het eerst draag. Hij klemt niet genoeg, de band is een beetje geplet merk ik waar ie vast moet blijven zitten. ik wacht nog even met verbuigen. Een nieuwe band zo dan niet meer passen ben ik bang. Als ik m elders op de band klem, zit ie wel goed.

1 like

Heb ik ook een keer gehad met een leren bandje die al redelijk was gebruikt. Ik had een beetje ducktape geplakt op de plek waar de sluiting los schoof van de band. Daarna nooit meer last van gehad :ok_hand:

1 like

:joy: ik dacht, ik doe het wel simpel en een kwartier geleden de ducktape gepakt, en een paar laagjes op elkaar geplakt en maar weer door :slight_smile:

image

2 likes