Ok, bedankt allemaal. Na de feestdagen maar 1 bestellen.
Qua comfort gaat er volgens mij niets boven een simpele doornsluiting.
Beetje wisselend, vlindersluitingen vind ik onmogelijke dingen, de “Omega” variant prettiger, liefst toch een gewone gesp.
Ik vind meeste vouwsluitingen maar niets. Doe mij maar een gewoon leren bandje.
Ik zit al geruime tijd de foto hierboven van @wbcoupe te bestuderen en ik kan alleen maar denken, waarom zou je dat doen?
Dat is een vlindersluiting, lijkt mij onhandiger in gebruik dan een vouwsluiting
Is origineel af fabriek, dus daarom heb ik het zo gelaten, maar het is echt een onmogelijke constructie.
Knulligste is dat je overstekende flap eigenlijk alleen door de eerste keeper krijgt als je dat al meteen doet als je de sluiting aan het dichtdoen bent. Dus op het moment dat je al handen en voeten nodig hebt om die vlindersluiting te bedienen
En comfortabel is het ook niet.
Dus doe mij maar een gewone doornsluiting
Ik heb vouwsluitingen en doornsluitingen in de collectie. De vouwsluitingen van o.a Tudor en Longines kan ik van harte aanbevelen. Veilig, minder slijtage van de band zelf en draagt erg comfortabel
Ik heb vrijwel alles op leer met een vouwsluiting. De banden blijven echt veel langer mooi en het is makkelijker in gebruik.
Ben altijd wel fan van vouwsluitingen. Je banden slijten minder hard, er komen geen kreukels in die er met een doorn sluiting wel inkomen. Je horloge valt minder snel van je pols. Daarnaast vind ik het ook een meer luxe/premium gevoel zo’n vouwsluiting.
Vouwsluiting type vlindersluiting vind ik minder prettig dan een reguliere enkele vouwsluiting.
Ja, banden slijten minder wanneer je er een vouwsluiting op hebt.
Maar ze zitten ook kut. Ik koop liever wat vaker een nieuwe band dan dat ik met vouwsluitingen moet rondlopen. Gesp 4 life, G.
De meeste vouwsluitingen hebben een te lange beugel waardoor ze niet lekker zitten op mijn smalle pols.
Vlindersluitingen zijn helemaal vervelend door het extra uitsekenende deel dat in je pols graaft.
Wel heeft het het voordeel dat je horloge minder snel valt bij het om en afdoen van het horloge.
Tegenwoordig doe ik mijn horloge niet meer in de badkamer af en om, maar met een zachte ondergrond eronder.
Ben ook helemaal voor een vouwsluiting. Geen gekke hoeken in het bandje met omdoen. De leren bandjes blijven vele malen langer mooi. En wat eerder gezegd, mocht er iets misgaan met afdoen dan valt het horloge niet direct.
Qua gevoel helemaal prima, stukje metaal wen je zo aan.
Ook helemaal voor.
Voor 5 van mijn 7 horloges heb ik een vouwsluiting. Bij voorkeur een vlindersluiting.
Ze zijn niet allemaal even top. Die van Zenith is super (vlinder), Breitling is ok (vouw), Longines is vrij goed (vlinder), Junghans valt tegen (vlinder). De rest is merkloos via de forumsponsor.
JLC vind ik ook een ramp om open te krijgen.
Klinkt me bekend in de oren
Nut maar kut.
Ze voegen onnodig bulk toe, ze zitten zelden echt lekker en even snel een gaatje verstellen is er niet bij.
Ik sluit me aan bij @Fate_Amenable_To_Change en koop liever een keer een extra een nieuwe band.
Wonderbaarlijk.
Bij de 32 reacties sofar zitten er 5 die voor een vouwsluiting zijn omdat je horloge dan minder snel valt.
Hoe dan???
Volwassen mensen die nog geen horloge met een doornsluiting om kunnen doen zonder dat ze hun horloges laten vallen???
Het moet toch niet gekker worden.
Geen hekel aan vouw of vlinder sluiting, maar toch wel voorkeur voor een normale gesp.
Nadeel van vouwsluiting vind ik dat het vouw mechaniek veel ruimte neemt aan de onderkant van je pols, waardoor de band daar wat verder van de pols staat.