Een zakkenroller, een professionele dief, heeft mij ooit eens op een feestje vertelt dat ie eerst even kijkt naar het type sluiting en dan liever snel even een vouwsluiting opent dan dat ie moet priegelen met een gespje. Dat laatste kost meer tijd en dat vergroot zijn pakkans.
Wie er ook maar gelijk moge hebben, ik laat mān comfort niet afhangen van de meningen van dieven en goochelaars.
Als we het toch over vouwsluitingen hebben; iemand een tip voor een vouwsluiting voor op de hamilton khaki automatic? https://www.hamiltonwatch.com/en-int/h70455733-khaki-field-auto.html
Reden is het aan en af doen wat veiliger aanvoelt met vouwsluiting (hoop ik). Eerdere ontmoeting tussen de vloer en horloge liep niet goed af.
Bij een geopende vouwsluiting moet het horloge nog over de hand geschoven worden om te kunnen stelen,bij een doornsluiting is het direct los van de pols.
Misschien is dat het antwoord
Volgens mij worden horloges op leer vaak gewoon van de pols gerukt, zo sterk zijn springbars niet. Maakt dus geen bal uit wat voor sluiting erop zit.
Bedankt iedereen, voorlopig hou ik de gesp sluiting nog
Dat is een beroving,bedoeling van zakkenrollers is juist dat je er niets van merkt
Dat is waar, andere categorie.
Maar het aantal handelingen om een vouwsluiting los le maken is niet heel anders dan bij een doornsluiting. De flap uit de vouwsluiting trekken is niet zo veel werk, dan hoeft het horloge ook niet over de hand.
The pigheadedness is strong within this young padawan.
Een Zenith vouwsluiting heeft een doorn en nog een extra pin, veel succes zullen ze daar niet mee hebben aangezien die pin er stevig in zit.
Altijd leuk die feestjes in de gevangenisā¦
Het zal een beetje afhankelijk zijn van de gesp en hoe strak deze icm de band en de keepers zit. Bij sommige moet je echt veel moeite doen om deze af te doen hoor.
Een vouwsluiting is met een simbele klik open. Daar zijn ook versies van zonder knopje. Die heb je natuurlijk helemaal makkelijk open.
Overigens zijn de pennen van de band meestal zwakker dan de band en de sluiting zelf. Dus als ze echt willen, dan trekken ze die gewoon zo van je pols, zonder de sluiting te openen. Het beste werkt dus een stalen band, maar dan moet dat wel je voorkeur zijn tov van een lederen band.
Maar blijft nog extreem moeilijk om dan met minimaal huidcontact/ongemerkt het horloge van de hand te krijgen in mijn ogen.
Wie heeft het over onopgemerkt?
Als je je ergens niet veilig voelt kun je daar het beste helemaal geen horloge dragen.
Ging toch over de discussie hoe makkelijk zakkenrollers een horloge kunnen rollen. Mijn stelling is dat ze niet dol zijn op vouwsluitingen, ten eerste door verschillende manieren waarop ze openen/sluiten en ten tweede dat ze het horloge ook nog over de hand heen eraf moeten krijgen.
Ik heb niet veel vouw sluitingen gehad in het verleden en ook niet vaak een horloge omgehad met een vouwsluiting. Hooguit een stuk of 15.
Die waren allemaal heel veel makkelijker te openen dan een goed sluitende gespsluiting.
En ja dan heb je het natuurlijk wel over de wat duurdere gespen.
Maar goed, zoals gezegd, de zwakste punten zijn altijd de pennen van de band.