Vouwsluitingen

Wie van jullie gebruikt vouwsluitingen op zijn horloges?

Ikzelf ben voorstander van vouwsluitingen, al heb ik op de voorbije rikketik beus toch een miskoop gedaan. De (dubbele) vouwsluiting zit niet aangenaam.
Bij nader inzien is de constructie niet echt ideaal als ik deze met andere vergelijk.

Daarom de vraag, welke gebruiken jullie en waar kopen jullie deze aan?
Op timezone is er veel te doen rond de rhd sluitingen (http://www.mywatchmaker.net/deployantclasp.htm)
Iemand hier al ervaringen mee?

Groeten,

Garak

Ik heb er al een paar van deze leverancier en ben er zeer tevreden over.
Uitstekende prijskwaliteit en zeer snelle en goede service.
Ik gebruik voor al mijn horloges vouwsluitingen, aangezien de bandjes dan veel minder slijten.
http://www.uhrenarmband-versand.de/shop-Uhrenbandversand.html

Gr. jan.

ik heb vele vouwsluitingen en vele varianten, echter vind ik niks zo prettig zitten als een gesp.

garak Schreef:

Wie van jullie gebruikt vouwsluitingen op zijn
horloges?

Ikzelf ben voorstander van vouwsluitingen, al heb
ik op de voorbije rikketik beus toch een miskoop
gedaan. De (dubbele) vouwsluiting zit niet
aangenaam.
Bij nader inzien is de constructie niet echt
ideaal als ik deze met andere vergelijk.

Daarom de vraag, welke gebruiken jullie en waar
kopen jullie deze aan?
Op timezone is er veel te doen rond de rhd
sluitingen
(http://www.mywatchmaker.net/deployantclasp.htm)
Iemand hier al ervaringen mee?

Groeten,

Garak

Kan je eens een foto posten van die miskoop ?
Kunnen we misschien ook iets uit leren ?

PS: Ook een DS9-fan ? ( Garak )

Mee eens - misschien zijn vouwsluitingen beter voor het bandje dan een gesp, maar qua draagcomfort heeft een gesp toch mijn voorkeur. Zeker de dubbele vouwsluitingen zijn vaak tamelijk dik. Een gesp is meestal een veel plattere constructie en kan ook niet zo eenvoudig los schieten als je ergens achter blijft haken met het uiteinde van het bandje.

Alleen mijn JLC zit nu op een vouwsluiting en ik denk dat ik hiervoor ook een gesp ga bestellen.

groet
Mark

Ik zal van’t weekend eens een foto proberen te maken van de sluiting, kan inderdaad misschien nuttig zijn voor anderen.

En ja, ik ben een DS-9 fan. Eigenlijk een Star Trek fan in’t algemeen. Garak vond echt een fantisch figuur in de serie, ook zeer goed geacteerd trouwens.

Ook fan?

Kan mij daarbij aansluiten. Heb een Certina DS met vouwsluiting. Het horloge zit nooit echt mooi recht op de pols maar draait een beetje naar de zijkant.

Geef mij maar een gesp!

Marco W

Het probleem van dat draaien aan de pols heb ik juist met een geps.

Op mijn breitling had ik een gewoon bandje (niet geschikt voor breitling sluiting) gezet welke een gewone geps had. De horloge draaide veel te veel aan mijn pols. Daarom dat ik er dus een vouwsluiting wou opzetten.
Nu is het draaien wel voorbij, alleen is de gekochte sluiting niet zo aangenaam om te dragen. (in tegenstelling tot andere).

garak Schreef:

Ik zal van’t weekend eens een foto proberen te
maken van de sluiting, kan inderdaad misschien
nuttig zijn voor anderen.

En ja, ik ben een DS-9 fan. Eigenlijk een Star
Trek fan in’t algemeen. Garak vond echt een
fantisch figuur in de serie, ook zeer goed
geacteerd trouwens.

Ook fan?

Zeer zeker: TOS,TNG, DS9, Voyager,… ik kan er niet genoeg van krijgen :smiley:

De beste vind ik nog altijd TOS, maar de andere series hebben ook hun charme - vele afleveringen hebben ook een zekere moraliserende les in zich…

Mijn favoriet is deze:

Live long and prosperous !

Zoals beloofd een paar foto’s over de vouwsluiting in kwestie.

Aan de binnenkant van de sluiting (de polskant) zitten metalen “bruggetjes” (in de rode cirkels aangeduid). Als je een tijdje aan een tafel of bureau zit, dan beginnen deze vrij irritant in de huid te duwen en te schuren.

Deze manier van afwerking heb ik op het net nog niet op andere sluitingen gezien.

Na een tijdje ben je het schurend gevoel echt beu.



Toch nog even een wristshot van een horloge dat zijn dienst echt wel bewezen heeft. Gekregen voor mijn plechtige communie (14 jaar geleden!) is hij voor minstens 12 jaar mijn daily beater geweest. Hij heeft met andere woorden mijn volledig shoolcarriere meegemaakt. Hij heeft onlangs een opfrisbeurt gekregen en ziet er terug fantasisch uit! Hij kan er nog zeker voor jaren tegen!

Bedankt voor de foto’s. Ziet er inderdaad “irritant” uit, die bruggetjes.

Mooi horloge trouwens, prachtig communiecadeau - ik hoop dat ons dochtertje dat ook niet wil voor haar communie - effe naar de prijzen van de Starline serie gekeken…brrrr…en dat voor een 12-jarige…
Enfin, we kunnen aan meter en peter vragen dat ze een centje bijleggen in “een groots project” :smiley:

Ik heb voor mijn Breitling een originele Breitling vouwsluiting en ik kan niet anders zeggen dat deze perfect is. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
Exact in te stellen, geen draaiende horloges en als allerbeste, de band lijkt één geheel met alleen zichtbaar de sluiting met het Breitling logo.
Draagcomfort is perfect. Zeer aan te bevelen.
Indien gewenst kan ik foto’s maken.

Lacroix Schreef:

Ik heb voor mijn Breitling een originele Breitling

Indien gewenst kan ik foto’s maken.

Absoluut ! Hij moest er al staan !!! :smiley:

Komt er vanmiddag aan Marc. ben nu nog even druk met wat anders.

Ter info - CHRONOLOG 08 - prijzen:

Doornsluiting = 15 euro

Vouwsluiting = 185 euro

Lederen band (zonder sluiting ) = 105 euro

Croco = 415 euro ( !!! )

Hier wat foto’s zoals beloofd van de Breitling vouwsluiting op mijn Super Ocean.

Foto’s zijn niet helemaal optimaal, maar het moest even tussen de bedrijven door. Ik hoop wel zo een goede indruk te hebben gegeven van de werking.

Hi Ed,

De foto’s zijn prima hoor !
Toch nog even melden dat die Superocean bloedstollend mooi is.
Het begint hier weer te kriebelen… :smiley:

Prachtige band Ed

gr Pieter

Hoi Lacroix,

Die breitling sluiting is inderdaad zeer goed.
Zelf heb ik deze ook, alleen spijtig dat je hem enkel met “breitling” stijl banden kan gebruiken.
Zoals je wel weet zijn originele breitling banden zeer duur en is de keuze in breitling stijl banden op online sites niet zo groot.

Ik heb ooit eens een “gewone” band aan de sluiting gedaan, maar echt fraai is dit niet( met de gaatjes die dan zichtbaar zijn)

Vandaar de wens om een goeie vouwsluiting waarmee ik ook “gewone” banden kan dragen. Bedankt voor de mooie foto’s trouwens!

even nieuw leven inblazen :smiley:

ik heb een originele omegasluiting die net zo werkt als de breitlingsluiting
nadeel: de band loopt veel te smal af naar mijn zin

ik zoek dus een niewe :wink: