Vraag aan de Omega (Constellation) kenners

Goedemorgen.

Ik ben een kavel op Catawiki aan het volgen van een Constellation met linnen wijzerplaat. Ben alleen absoluut geen kenner.

Willen jullie eens meekijken?
Over de staat van het uurwerk is niets verteld, zal dus wel een service kunnen gebruiken.
Ziet alles er origineel uit?
Hoe is de staat van kast en wijzerplaat vergeleken met leeftijdsgenoten?
Is de kast al veel gepolijst?
Klopt de kleur van de wijzers en indexen?

Bedankt en fijne jaarwisseling

Nb nog een paar foto’s, de rest te zien via de link:

1 like

Er staat hier een prachtexemplaar in het blauwe gedeelte

1 like

Die is ook heel mooi, zeker.

Die wijzerplaat van het Catawiki kavel heeft iets magisch …

Inderdaad, en voor mij ziet ze er dik ok uit al ben ik geen Connie kenner.
Er zullen hier vasten zeker mensen kunnen reageren met kennis van zake.

1 like

Wat is er met de 7:00 lumepip?

En kun je een close-up van de kast vragen? De bovenzijde moet uiterst fijn geborsteld en de zijkant ook, maar daartussen loopt een ‘spiegellijntje’.

Hoeveel kost hij daar overigens?
-edit- ik zie de prijs al, is OK.

2 likes

Is dat de correcte kroon voor een Constellation?

1 like

Wijzerplaat lijkt mij origineel en geen redial.

Voor beoordeling van uurwerk en kast vind ik de fotos niet duidelijk genoeg. Op de foto waar het uurwerk zichtbaar is lijkt de lug rechtsonder veel puntiger dan de overige lugs, als dat inderdaad zo is dan is de kast veel te veel gepolijst. Het constellation medallion ziet er goed uit.

Het uurwerk zou een caliber 564 moeten zijn.

Zoals @Mafkees hierboven al aangaf moet er aan de beide zijkanten een gepolijst facetrandje zichtbaar zijn.

Op deze site kun je heel veel info vinden over diverse constellation modellen:

Ik heb zelf dit model met de “linnen dial” en de fluted witgouden bezel. Wat mij betreft de mooiste uitvoering en kan je alleen maar aanraden om ook voor deze uitvoering te gaan:


7 likes

Ik zou wel het aftermarket glas vervangen door origineel Omega. Heeft ook iets magisch, dat Omega teken in het glas.

1 like

En mijn inspiratie om voor dit model te gaan kwam van @Amice vandaan :smiley:

In het echt valt hij helemaal niets tegen, aanrader. Zoals gezegd let op het polijsten, verder is hij ok naar mijn weten.

4 likes

Bedankt @Amice, jouw versie is inderdaad nog veel mooier. Die fluted bezel maakt het af.

Ik ga wachten op net zo’n exemplaar!

Bedankt allemaal

2 likes

Idd een zeer mooi exemplaar! Ben fan van linnen dials…

1 like

Hele goede keuze. Wilde nog opmerken dat ik de kleur van het uurwerk ook vreemd vind. Dat moet m.i. meer “rose” zijn en niet zo “gelig” als op de fotos. Geen idee hoe dat komt of dat het aan de fotokwaliteit ligt.

De prijs van deze op catawiki gaat ook nog wel een stukje stijgen verwacht ik dus voor dat geld kun je zeker een betere vinden. Bij AWCO in amsterdam liggen er nu een paar maar ook niet in topstaat en boven de 2k (!!!).

Zou zelf ook gaan voor dit caliber 564, een van de beste uurwerken door Omega gemaakt. Tenzij je heel graag de dagaanduiding van de “day-date” wil zoals die van @mafkees, dat is een caliber 751 dacht ik.

2 likes

Liefst alleen de datum, zonder dag.

Afgelopen dagen al zitten kijken op awco.
Niet normaal die prijzen …

2 likes

@Amice, @Mafkees

Welke referentie is dit model van jullie? Dit is zonder twijfel de mooiste uitvoering, maar ik slaag er niet in om een referentie met coin edge bezel en enkel date te vinden…

Die van mij is dacht ik een ref. 168.027. Het uurwerk is een caliber 564, alleen datum zonder dagaanduiding, dat zijn de eerste modellen volgens mij. Latere modellen hebben een cal. 751 met dagaanduiding, zoals die van @Mafkees.

1 like

Deze kwam ik nog tegen via google:

https://omegaforums.net/threads/constellation-168-027-check-out.43357/

Lijkt precies dezelfde als de mijne en op het achterdeksel staat inderdaad ref. 168.027.

Oké, bedankt man. Die 168.027 had ik toch al gevonden, helaas allen aan +1,5k tot het dubbele…

Ik vermoed dat die van Mafkees de 168.029 is. Ook daar heb ik reeds enkelen op het oog, al zijn de meeste in goede staat ook +1,2k tot veel meer.

Het is geen makkelijke zoektocht. Heb ook enkele heel mooie exemplaren op het oog, zonder de fluted bezel, die iets beter meevallen qua prijs. De beslissing zal nog niet voor de eerste dagen zijn iig

1 like

Correcto! Misschien komt hij te koop maar ik twijfel nog enorm :drooling_face:

Als je de knoop binnen de week doorhakt heb je al een koper gevonden iig. Maar ik weet niet of ik mezelf nog zo lang kan bedwingen, het kriebelt al een tijdje.

Jullie hebben beide een prachtexemplaar heren, koester ze!

1 like

Ik kan je alleen maar aanraden om geduld te hebben en voor de versie met de witgouden fluted bezel te gaan in combinatie met de linnen dial. Prachtig horloge!

4 likes