Come for oa JLC, stay for the champagne?
Dit dus! Heel mooie maat en iets meer allround dan de medium. Daarom maken ze die tribute kleurtjes ook in die maat denk ik
Maar koop vooral wat je het meeste aanspreekt. Een betere juwelier die je ruimte en tijd geeft is wel een must. Het is geen brood dat je koopt…
Het was zelfs “maar” een tudor deze keer
Heel fraai
Zolang je niet naar bepaalde merken vraagt, geen probleem.
Klant is bij de meeste merken koning en laten we eerlijk zijn. Op Hf hebben we heftige collecties met veel waarde. De gemiddelde non wis koopt een ‘duur’ horloge in t leven.
Maar wat je al zei. Opjagen hoeft niet, ik heb t ook. Opjagen of geen interesse in mij als klant is verder kijken in de regel, ook al heb ik historie met die ad.
Goh ja, zelfs bij Rolex ben ik (toegegeven, twee jaar geleden) als een koning ontvangen. Niemand deed moeilijk, was op zoek naar een Explorer of Air King dus ook niet de vervelendste modellen om te krijgen. Zelfs redelijk wat complimenten gehad op m’n Omega. Leuke ervaring, in ieder geval.
Hangt soms ook wel van de verkoper af. Ben eens afgesnauwd geweest omdat ik een BB58 wou passen, terwijl ik tot dan alleen maar positieve ervaringen had in die zaak. Andere verkoper.
Ben er ook niet meer terug geweest sindsdien.
Dit is een duidelijk voorbeeld wat foto’s doen, met het bruin bandje lijkt veel kleiner dan met het blauwe bandje. Beide banden staan erg goed overigens
Ik heb een Reverso maar snap nog steeds niets van de maatvoeringen.
Wat ik wel weet (zeker na het zien van dit draadje) is dat Reverso’s über cool zijn!
Yes yes! En zeker niet puur dressy.
Tis 2021, te klein hoeft dus niet (meer)
Maar fotos vertekenen inderdaad, hoe dichter getrokken, hoe groter ze tonen.
Duofaces idd ook nog es dikker.
Met je pols kun je alle kanten uit.
Ga passen, ik denk dat alles kan, maar neem waar je je best bij voelt
Je kunt zo weinig zeggen over alleen je polsomtrek. Is je pols rond, of juist plat? Daarnaast is het ook afhankelijk van je smaak, sommige mensen hebben met 20cm graag nog een klein en plat horloge, anderen dragen met een klein polsje een horloge die groter is als een wandklok…
Ik denk dat jouw gevoel het belangrijkste is. Vind jij de Large te groot, dan is hij te groot. Punt.
Ik heb gepast voor een 17,5cm pols. Medium was mijn maat. Large was te groot. Ik kan me voorstellen dat iemand anders toch large had gekozen, maar ik vind het beter om hem iets eleganter te houden.
Mijn pols is vrij plat en breed, nomos 36mm, alpinist van 39,5mm en GS 39mm quartz zitten goed. Allemaal met een l2l van 45-48mm.
Toch was het voor mij beter om de 43mm van de medium Reverso te hebben.
Ik had alleen large kunnen passen. Medium hadden ze toen niet. Hij pas net op mijn pols maar toen vond ik het iets te grof. Ik zocht naar elegantie. Denk dat ik toch nog een keer moet gaan passen bij een andere AD😉
Zelf helaas geen Reverse eigenaar hier. Wel al eens kunnen passen, maar is al even geleden. Ik wil enkel toevoegen dat voor dit horloge het voor mij eerder iets kleiner mag dan te groot. Door zo’n vorm is een Lug-to-Lug ook moeilijk te vergelijken met een normaal rond horloge.
Maar, eerst enkele keren beide passen dus! Ook eens met een hemd als je dat vaak draagt…
Mocht je in de buurt zijn mag je gerust komen passen.
Je hebt pb.
Uit (recente) ervaring kan ik de adviezen hierboven om zelf te gaan passen bevestigen. Ook ik was naar een AD gegaan met de bedoeling daar een large te kopen, maar toen ik hem omhad, begon ik te twijfelen. Hoewel ik in eerste instantie graag een nieuwe wilde, al was het maar om het prachtige Fagliano-bandje, ben ik daarna toch op zoek gegaan naar een grande taille (de medium was me - 17,5 cm
pols - duidelijk te klein). Mocht je daarop uitkomen: die GT’s zijn nog wel nieuw of vrijwel nieuw te krijgen (nou ja, krijgen… reken op ongeveer de prijs van een large bij een grijze handelaar). Los van de vorm en omvang van je pols denk ik dat het ook vooral een kwestie van smaak en stijl is; persoonlijk vind ik een te kleine Reverso nog beter dan een te grote. Passen en uitproberen dus!