Vraag aan JLC Reverso bezitters

Beste horlogeliefhebbers,

Ik wil graag JLC reverso aan mijn collectie toevoegen. Alleen zit ik met een vraagteken over welke maat ik zal nemen, Medium of Large. Ik heb een pols van 18 cm en kan een horloge dragen van 57mm (lug tot lug) Medium lijkt niet iets te klein en Large vind ik weer net iets te groot. De oude maqt Grand Taille was perfect, maar ik zoek toch liever naar een nieuw exemplaar. Ben ook bij AD geweest maar daar zitten ze zo erg boven me op dat ik niet op me gemak kan passen. Begrijp ik wel met deze tijden. alleen kijken is niet gewenst.

Ik heb het volgende verzoek. kunnen jullie een foto maken met je reverso en erbij vermelden hoe groot je polsomtrek is en welke maat reverso je hebt. Ik hoop zo een betere indruk te krijgen van welke maat beter past.

Alvast mijn dank

Ken

6 likes

Dat heb ik nog niet meegemaakt. Dat een AD pushed bij zo een aankoop. Het tegenovergestelde eerder dat ze wachten tot jij er klaar voor bent om het over het aankopen te hebben.

Nog een vraag is welke Reverso? Want wat ik zie is 34, 36, 40, 43, 45 mm voor sommige modelen. 40 is puur theoretisch gezien waarschijnlijk ideaal in dat geval. Maar het gaat om milimeters en dan is passen toch echt de enige optie om er echt uit te komen. Iedereens pols is anders van vorm. En iedereens voorkeur voor hoe het er op de pols uit ziet ook.

2 likes

Foto’s vertekenen zo enorm, dat je daar echt niets aan gaat hebben. Zelf passen is het enige dat helpt.

7 likes

Gezellig zo een ad… Waar ben je geweest? Boven op je? Dat klinkt als intieme zone. :crazy_face: Wat heb je gezegd? 1.5 meter afstand houden is wel zo prettig? :rofl:

Ot. Ik draag m vrij losjes

Mijn pols is een 16-17 cm

3 likes

Voor wat het waard is: mijn grande taille op mijn 18cm pols

13 likes

Naast grootte zou ik ook op dikte letten. Een dunnere, dus met minder complicaties, oogt ook kleiner op de pols.

1 like

Best klein:

Best groot:

Zelf passen dus.

10 likes

precies dit.

1 like

ideale maat voor je pols! Prachtig!

Ik zit te kijken naar JLC Reverso classis small second. manual. zonder teveel complicaties. Dit ga ik niet als daily wear dragen. vandaar dat ik manual en geen datum wil hebben. hij is dan ook meteen dunner.

de medium heeft de volgende specs
Stainless Steel , Dimensions (L x W) : 42.9 X 25.5mm , Thickness : 7.5mm

Large:Stainless Steel , Dimensions (L x W) : 45.6 X 27.4mm

linkje van de medium
https://www.jaeger-lecoultre.com/ww/en/watches/reverso/reverso-classic-medium-monoface-manuel/2438520.html

De bekende juweliersketen. was wel 1,5 meter, maar op afstand meegluren en steeds vragen stellen.
Op je foto lijkt het wel de Large te zijn. klopt dat?

Ik begrijp je boodschap. Is jou reverso een medium of Large?

17.5cm pols

5 likes

Als het voor nette gelegenheden is zou ik zeggen ga voor de kleine. Zelfs 42 mm is dan nog best groot namelijk. Die horloges zijn volgensmij ontworpen in een tijd dat 35 tot 38 mm de norm was voor heren.

2 likes

Tsja, dan is je vraag niet echt relevant als je het begrijpt. :wink:

Maat is 45.6 X 27.4mm

3 likes

nou, dat is niet helemaal waar. het geeft wel een richting. en ik kan het vergelijken met mijn foto’s bij de AD. maar ik voelde me zo ongemakkelijk dat ik haastig paar foto’s had gemaakt en ben weg gegaan.

Wat me nu ook opvalt dat je de reverso ook casual kan dragen. Altijd als dress watch in mijn hoofd gehad.

2 likes

Os eigenlijk een sporthorloge hè!

2 likes

Dit inderdaad.

Op mijn wishlist staat ook eentje en ik ga zeker niet voor de medium. Casual strap en de large. De naam bedriegt, een horloge met lug to lug 45,6 kun je niet bepaald groot noemen.

Pas op: de duoface large is groter (47mm). En dikker. Hoewel hij er hetzelfde uitziet op de productfoto’s.

1 like

Ik heb dit ook al eens voorgehad. Nooit meer terug geweest.

Er zijn genoeg zaken waar je wel op je gemak kan passen, al dan niet vergezeld van een aantal glazen champagne. Daar ga ik met plezier, en koop ik met plezier.

2 likes

De blauwe Tribute meet

Stainless Steel , Dimensions (L x W) : 45.6 X 27.4mm

Large dus :slight_smile:

1 like