Deze leren banden zijn hier in de omgeving in de aanbieding:
en deze rubberen ook
Weet iemand voor welke modellen deze banden bedoeld zijn?
Gezien de breedte vermoed ik voor herenmodellen, kan iemand dat bevestigen?
Bij voorbaat dank.
Deze leren banden zijn hier in de omgeving in de aanbieding:
en deze rubberen ook
Weet iemand voor welke modellen deze banden bedoeld zijn?
Gezien de breedte vermoed ik voor herenmodellen, kan iemand dat bevestigen?
Bij voorbaat dank.
Geen idee welk model precies maar gezien de stijl van de band en de aanzet passen ze waarschijnlijk alleen op een specifiek “Omega Dynamic” achtig model.
Je bedoelt de Certina revelation, idd een dynamic achtig model.
De banden op de bovenste foto lijken mij (ook ivm 18 mm) gewoon heren modellen idd, heb een gelijk achtig model, ook zo snel toelopend model op mijn jaren 70 quartz certina (niet DS).
Rare bevestiging wel, nooit eerder gezien, je klikt ze als het ware op de pushpin??
Als ik kijk naar foto’s van de Revelation zie ik dat die banden daar niet op passen.
De metalen “endlinks” (die aan het rubberen gedeelte zijn vastgeschroefd) zijn enkele milimeter smaller dan de band zelf. Dat duidt er volgens mij op dat het metaal tussen de lugs komt en dat de band tegen de lugs komt.
Het lijkt het meest op een aansluiting als bijv. bij een Omega Seamaster Mariner.
Dat is deze:
Hier nog in closeup
Voorkant doorlopend
Achterkant tussen de lugs
edit: ik zie de Revelation modellen “gewone” banden hebben. Maar ook dan passen de banden die me aangeboden zijn niet, want de kast van de Revelation is rond (min of meer) en de endlinks van de banden zijn recht. Dat past niet samen.
Verder zoeken dus. Of de aanbieding laten lopen.