Vraag aan Van der Gang eigenaren

zijn de geachte forum-leden niet bezig “onze” discussie te vervuilen over Vandergang?

tis maar een vraag hoor!

Inderdaad Richard, zeker een lijstje om trots op te zijn !!

Goed om te lezen dat iedereen toch uiteindelijk zijn eigen doorslaggevende argument heeft om een voor hem goede keuze te maken. Aangezien we het binnen deze discussie hebben over de ontwerpdetails en historie geeft aan dat we er allemaal goed over nadenken of nagedacht hebben. Zoals het hoort bij dit soort horloges. Het is tenslotte niet iets om over één nacht ijs te gaan…

Ik ben het overigens niet helemaal met Richard eens over krasjes op het horloge. Tuurlijk, gebruikssporen zijn onvermijdelijk en een horloge moet wel draagbaar zijn. Ik zal dan ook niet als een neuroot mijn hologe beschermen tegen al het kwaad van buiten. :slight_smile: Maar toen ik de (relatief) grote kras op mijn Cartier ontdekte werd ik toch wel enigzins warm van binnen en heb wel wat lopen mopperen. Was een beetje :frowning: Gelukkig kunnen ze het bij de servicebeurt verwijderen (zeggen ze).
Overigens had ik hetzelfde gevoel toen ik mijn huidige auto net twee dagen had, en mijn vader de bijrijdersdeur tegen een muur gooide…
Kortom, indien de fabrikant van horloge (of auto ;)) een methode heeft om krassen tegen te gaan, dan is dat voor mij een plus !

Ook leuk te lezen dat de Belgische Annick een Nederlands horloge overweegt. Het is tenslotte niet allemaal slecht wat uit het noorden komt… Ik heb getracht dat over te brengen aan mijn collega’s en relaties in mijn 3,5 jaar bij een Belgische werkgever. Soms gelukt, soms niet gelukt… :slight_smile:

Iedereen alvast bedankt voor de feedback en adviezen. Ik heb hier zeker iets aan gehad. Op voorhand alvast sorry voor de IWC-bezitters, maar ik blijf bij mijn eerste mening (o.b.v. gevoel en argumenten).

Salut!
Edwin

Dag Peter,

De foto’s die ik maak zijn niet van topkwaliteit, maar toch…bij dezen.

IWC Portugieser Chrono
Breitling Super Avenger
Panerai Logo Base
Cartier Chronoscaph 21
Rolex GMT II
Poljot Buran Sibir
Corum Bubble
Glycine F 104
Seiko Monster

prachige collectie Richard (tu) vooral die Corum vind ik heel mooi met dat rode bandje in dezelfde kleur als de wijzerplaat
als je het zonnescherm gedeeltelijk of helemaal laat zakken word de foto waarschijnlijk nog beter :slight_smile:

Groet, André

Ook ik heb eens met Wybe over zijn horloges gesproken tijdens een bezoekje aan de fabriek. Dat was tijdens mijn opleiding tot horlogemaker.

Wat ik als erg positief beschouw is het door hem ontwikkelde schoksysteem. Het hele uurwerk veert hierdoor in de kast mee bij een schok, hetgeen de bedrijfszekerheid erg ten goede komt.
Ook de precisie waarmee alle onderdelen gemaakt en afgewerkt worden is buitengewoon hoog. Logisch, gezien zijn achtergrond als onderdelenmaker voor de lucht en ruimtevaart.
Ik heb zelf een schroevedraaier van Wybe in mijn handen gedrukt gekregen om te proberen de kast te beschadigen. Nou, vergeet het maar. Kreeg er met de beste wil ter wereld geen krasje in!

Als je bij een andere (internationaal bekende) fabrikant een horloge zou kopen dat kwalitatief net zo goed is gemaakt als het horloge dat Wybe nu produceert denk ik dat je daar tussen de 20 en 25 duizend euro voor zou moeten neertellen. De bekende merken verkopen namelijk toch wel, maar Wybe moet zijn merk echt nog van de grond tillen. Zeker op internatinaal niveau.
Ik denk dat een van der Gang een goede investering is om te dragen en waarschijnlijk ook een goede belegging.
Over aftersales hoef je je in ieder geval niet druk te maken want hij in helemaal bevlogen van zijn horloges en zou het niet kunnen verkroppen als een klant ontevreden zou zijn. En hij zit om de hoek van de deur, toch?

Waar ik nog op wacht is zijn eerste eigen ontwikkelde complicatie in zijn horloges. Daar was hij mee bezig toen ik daar was. Ik heb de eerste technische tekeningen in de computer gezien. En die zagen er veelbelovend uit!

Ik heb trouwens ook nog een dag meegewerkt op de aftersalesafdeling van Jaeger LeCoultre en IWC in Amsterdam. Van wat ik daar heb gezien durf ik te beweren dat er ook erg goede horlogemakers werken die hun passie dagelijks in praktijk brengen. Ook daar hoef je je over de aftersales geen zorgen te maken.

Groet,
Henk

hmmm wishlist voor vdgang is wel dat de horloges Waddenzee proof worden :slight_smile: …standaard :)…je weet maar nooit met die dijken!

Dank je, Andre. Maarehhh…mijn foto’s zijn blijkbaar dusdanig slecht dat zelfs oranje op rood gaat lijken :wink:

RichardT Schreef:

Dag Peter,

De foto’s die ik maak zijn niet van topkwaliteit,
maar toch…bij dezen.

IWC Portugieser Chrono
Breitling Super Avenger
Panerai Logo Base
Cartier Chronoscaph 21
Rolex GMT II
Poljot Buran Sibir
Corum Bubble
Glycine F 104
Seiko Monster

Wat mooi weer allemaal Richard, de IWC en Rolex zijn mijn favoriet.
Welke vindt jij nou de mooiste ?
HIhihihi de links onder in komt me bekend voor…koopie he ! ( scheelt zo maar 60 euries )
dan bij de bekende websites.

Dag Peter,

Mijn favoriet (op dit moment…) is de Panerai. Ik moet je zeggen dat het nogal wisselt. Ik heb ook periodes dat ik eigenlijk alleen mijn Rolex om heb.

En ja…door jouw aanschaf van de Poljot Buran Sibir en jouw mooie foto’s ben ik op het idee gekomen om er ook een aan te schaffen. En ik vind het oprecht een mooi horloge. :slight_smile: En de levering ging perfect!

Nog bedankt voor jouw hulp! (tu)

Ik was eigenlijk van plan om er een thread aan te wijden als ‘‘nieuwe aanschaf’’, maar ja…nu heeft iedereen 'm al kunnen zien. :wink:

Groet,

Richard

Aan Henk.

Dank je voor je feedback.
Goede info vanachter de schermen… Volgens mij ga jij een prachtig beroep uitoefenen :slight_smile:

Het schoksysteem was mij nog niet bekend.
Jouw gedachtengang over de prijs volg ik ook inderdaad. Echter, ik heb er te weinig verstand van om daar een goede inschatting van te maken. Ik heb ook geluiden gehoord dat mensen het horloge nu toch ook al te duur vinden (even los van of je het geld er aan uit zou willen geven).
Ik weet ook dat hij met een nieuw model bezig is, met de eigen complicatie. Begin volgend jaar zouden mogelijk de eerste afbeeldingen van het ontwerp vrijgegeven worden. Het huidige (eerste) ontwerp zal mogelijk nog teveel wijzigen om nu al inzage te geven. Wordt wel een veelvoud van de huidige aanschafprijs…

Het feit dat het merk nog op de kaart gezet moet worden trekt me zeer aan. Stel je voor dat je over 40 jaar de eerste serie VdG in handen hebt :slight_smile: Verzamelaars doen nu bij wijze van spreken een moord voor de eerste serie IWC of JLC.
Hoewel niet de eerste motivatie, is het inderdaad wel mooi meegenomen dat het horloge redelijk waardevast zal zijn (door de beperkte oplage) en op termijn mogelijk zelfs een gewild verzamelaarsobject.

Met vriendelijke groet,
Edwin

Hi, Ik heb ook bij QP een VdG besteld en die zou voor 1 feb geleverd worden (kan dus niet meer heel lang duren). Zodra ik hem heb post ik wel mijn eerste reacties. Groeten, Ed

Hai Ed,

Gefeliciteerd met de aanschaf !! Ik ben heel benieuwd.

Op 23 december heb ik er ook één besteld bij QP. Een week daarvoor heb ik nog met een vriendelijke dame van VdG gesproken. Voor mij staat er nu nog een wachttijd van 5 a 6 maanden… Maar dat wist ik al natuurlijk :wink:

Welke uitvoering heb jij gekozen ? Ik heb de witte wijzerplaat verkozen.

Mijn vriendin heeft de damesuitvoering gepast… Is er wel erg van gecharmeerd… Gevaarlijk hoor, samen bij QP naar binnen :slight_smile:

Mvg,
Edwin