Vraag / advies omega speedmaster 3211.30.00

De Speedmaster reduced is een kleinere variant (ook automaat maar geen Valjoux) van de Speedmaster Moonwatch en net als het origineel zonder datumaanduiding.
Gewoon een 39mm “kopie” van de Moonwatch dus maar met een ander uurwerk.

Veel mensen hier hebben het over de Speedmaster Moonwatch als zij het over een Speedy hebben; maar er zijn gewoon meer varianten.

De door jouw gedeelde versie is ook een Omega Speedmaster maar geen reduced; het is een Automatic variant. :smirk:

De Moonwatch is een echte “tool watch” maar daarmee niet volwaardiger dan deze (meer sjieke dressy variant met Sapphire Chrystal) Speedy Automatic.

Verder is dit een horloge van bijna 2K (!) meer geld dat de gemiddelde sterveling ooit kan of wil uitgeven aan een horloge! :sunglasses:

Schitterend horloge maar zou wel kritisch uitzoeken of het horloge nog wel op tijd loopt als ie al 4 jaar ongedragen in de kast ligt?

Het kan zijn dat er nog onderhoud of afstelling nodig is en dat kost dan altijd serieus geld aangezien je een horloge in deze staat niet bij incompetente clown wil achterlaten. :neutral_face:

Dit is mijn Automatic Speedy; met een andere datumaanduiding en tevens ouder dan de jouwe (1999)

3 likes

bedankt voor de heldere informatie :thumbsup:

1 like

Ik zou voor dat bedrag…en mogelijk voor minder een zwarte versie kopen. Ik vind de witte het dan toch net niet, en zeker niet voor dat geld.

1 like

Ik zou m wel eens passen; heb er zelf ook ooit een gehad en hij draagt nogal klein; hij is 39mm maar nogal dik, vond m om de pols n beetje n tonnetje. Hij draagt iig kleiner dan 39mm, ook omdat de bezel afloopt naar de randen.
Vond m wel mooi en n hoogwaardige uitstraling hebben…

2 likes

Zoals het er nu naar uitziet wordt het niet wat. De communicatie met de verkoper loopt mijn inziens veel te moeizaam.
Was het horloge graag, in eerste instantie, gaan bekijken. Maar ik vind de verkoper niet heel erg behulpzaam.

Tot zover allemaal hartelijk dank voor de input :thumbsup:

2 likes

Nouja, gelukkig is het niet de laatste Omega Automatic op deze aardbol! :relieved:
Was niet voorbestemd blijkbaar; overigens begrijp ik de verkoper wel met al die dure horloges…en ook weer niet trouwens.

Ik had ze omwille van de veiligheid niet via marktplaats verkocht! :unamused: