Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een speedmaster reduced. Nu staat er op marktplaats een aparte uitvoering die ik nog niet eerder had gezien. Na beetje zoekwerk blijkt het om een ref. 3211.30.00 te gaan.
zijn er mensen bekend met dit type en kan ik dit zien als een volwaardige speedmaster? Los van de estethische waarde dan.
Persoonlijk vind ik hem erg mooi.
Inderdaad een beetje een aparte vraag, de speedmaster “reduced” is nooit een officiële benaming van omega geweest (deze noemde geloof ik gewoon speedmaster auto), dus niemand zal je officiëel kunnen bevestigen of het een “volwaardige” reduced is.
Wanneer een horlogekenner speedmaster reduced zegt, bedoelt deze niet bovenstaand horloge, dus vanuit dat standpunt kan het antwoord op je vraag “nee” zijn.
Omega zet zelf “speedmaster” op de dial dus vanuit dat standpunt is het dus wel een officiële speedmaster.
Mijn persoonlijke mening, ik vind het horloge heel knap en voor mij is het ook een volwaardige speedmaster aangezien ik de benamingen van Omega gewoonlijk volg
Ik was in eerste instantie aan het kijken naar een speedmaster date met ref. 3511.50. Heb alleen een probleem met het witte datum venster op de zwarte plaat. Hoe vaker ik ernaar kijk hoe meer ik me er aan begin te storen. Toevallig zag ik nu deze en vind deze eigenlijk stiekem wel heul mooi. En de inhouse gomidificeerde valjoux 7750 is ook niet verkeerd. De prijs is ook niet schandalig naar mijn idee.
Daar zeg je zo nog wat, de speedmaster reduced had een ETA movement met Dubois Depraz module, deze een gemodificeerde 7750. Dus qua onderhoud is deze ook wat budgetvriendelijker