Vraag / advies omega speedmaster 3211.30.00

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een speedmaster reduced. Nu staat er op marktplaats een aparte uitvoering die ik nog niet eerder had gezien. Na beetje zoekwerk blijkt het om een ref. 3211.30.00 te gaan.

zijn er mensen bekend met dit type en kan ik dit zien als een volwaardige speedmaster? Los van de estethische waarde dan.
Persoonlijk vind ik hem erg mooi.

link van de omega website: https://www.omegawatches.com/watch-omega-speedmaster-date-day-date-chronograph-40-mm-date-32113000

Aparte vraag,wat bedoel je hier mee? Is het een speedmaster? Ja. Is het een moonwatch? Nee.

2 likes

Jawel, maar een Reduced. Als je met volwaardig de Professional bedoelt, dan niet.

1 like

Beetje verkeerde fomulering inderdaad. ik bedoel dan dus een “volwaardig” reduced.

Zet je link eens erbij van marktplaats?

https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1233820147-omega-speedmaster-automatic-reduced.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Volgens mij is de therm “reduced” ook maar verzonnen door de liefhebbers.

1 like

Inderdaad een beetje een aparte vraag, de speedmaster “reduced” is nooit een officiële benaming van omega geweest (deze noemde geloof ik gewoon speedmaster auto), dus niemand zal je officiëel kunnen bevestigen of het een “volwaardige” reduced is.

Wanneer een horlogekenner speedmaster reduced zegt, bedoelt deze niet bovenstaand horloge, dus vanuit dat standpunt kan het antwoord op je vraag “nee” zijn.

Omega zet zelf “speedmaster” op de dial dus vanuit dat standpunt is het dus wel een officiële speedmaster.

Mijn persoonlijke mening, ik vind het horloge heel knap en voor mij is het ook een volwaardige speedmaster aangezien ik de benamingen van Omega gewoonlijk volg :slight_smile:

1 like

Ik was in eerste instantie aan het kijken naar een speedmaster date met ref. 3511.50. Heb alleen een probleem met het witte datum venster op de zwarte plaat. Hoe vaker ik ernaar kijk hoe meer ik me er aan begin te storen. Toevallig zag ik nu deze en vind deze eigenlijk stiekem wel heul mooi. En de inhouse gomidificeerde valjoux 7750 is ook niet verkeerd. De prijs is ook niet schandalig naar mijn idee.

De adverteerder schrijft Nieuw en ongedragen zonder het jaartal er bij te vermelden??
Misschien moet je daar even naar informeren? :sunglasses:

1 like

Daar zeg je zo nog wat, de speedmaster reduced had een ETA movement met Dubois Depraz module, deze een gemodificeerde 7750. Dus qua onderhoud is deze ook wat budgetvriendelijker :slight_smile:

1 like

Precies. en mijn horloges zijn over het algemeen “beaters” dwz ik draag ze intesief.

ja ik heb contact, ga ik inderdaad even vragen :thumbsup:

1 like

en?

Ziet er wel ongedragen uit. Eerste plaats waar miniscule krasjes voorkomen is op de sluiting… geen krasjes. Mooi horloge btw.

de heer is niet al te snel in zijn contact.

maar goed… ik citeer “Hij is 4 jaar terug gewoon in Enschede geleverd aan Juwelier Gruiters”.

Niet echt eenduidig, Zal best kunnen natuurlijk, maar Gruyters is geen Omega “dealer”. In Enschede is dat namelijk juwelier Koelink.

Mijn volgende vraag is hoe het horloge in zijn bezit is gekomen, ik wacht nog even af.

Die andere speedmaster die hij te koop heeft is ook wel een mooi model. Ziet er ook prima uit. Iets speciaals.

ja klopt. wel meerdere. ook de tudor heb ik zo nog nooit eerder gezien. (nu heb ik heel veel nog nooit gezien)

1 like

Leuk zo’n Speedmaster automatic. Ik heb zelf een 3511.50, onderstaand een plaatje als voorbeeld;

Bij die van mij is het tritium ook al iets verkleurd, krijgt het horloge gelijk een vintage gevoel van :slight_smile:

Prettig formaat om te dragen met zijn 39mm en goedkoop in onderhoud door de 7750 (Omega kaliber 1152).

Naast deze heb ik ook een Speedmaster Professional. Ik moet bekennen dat ik de automatic prefereer (kom maar op met die reacties ;))

5 likes

Ben ook aan het twijfelen tussen Reduced en Moonwatch en moet zeggen dat ik ook een voorkeur voor de kleinere automaat heb…

1 like