Vraag band verstellen Seiko snxs79k

Hallo,

Ik wil graag een seiko snxs79k bestellen en hem ook zelf verstellen. Alleen ik heb verschillende videos gezien over hoe je dit doet en ik weet ook dat dit per type band verschilt. Ik denk dat de snxs79k een “folded bracelet” gebruikt, maar weet dit niet zeker. Op videos zie ik mensen een hele kleine schroevendraaier gebruiken en een ander gereedschap. Ik zag bij de site (superwinkel) ook deze horlogeband versteller staan. Is deze alleen genoeg om de band te verstellen, of heb ik meer gereeeschap nodig?

Weet hier helaas geen antwoord op maar heb het topic even naar algemeen verplaatst.

Als het een gevouwen band is, kun je die niet met zo’n blauwe draaischroef verstellen. Die is alleen geschikt voor bandpennen. Een gevouwen band ga ik zelf te lijf met een schroevendraaier en hamer, maar er zal vast een nettere manier zijn.

Hangt echt van de band af, zo een tooltje is enkel te gebruiken voor push-pins die in de band gedrukt zijn. Ik heb zo een Seiko bandje waar je een soort “schuifje” uit moet halen en daarvoor gebruik ik een heel klein schroevedraaiertje. En een tangetje om dan het schuifje eruit te trekken.

1 like

Dat inderdaad. Dat schuifje moet je naar buiten duwen richting de pijl. Gaat prima met een klein schroevendraaiertje.

1 like