Vraag betreffende een seiko!

Ik ben via het internet bij de Seiko SRP587 Mohawk uitgekomen.

Echt alles aan het horloge schreeuwt koop mij!! Behalve 1 ding…


De bezel… Het verhoogde gedeelte vind ik afbreuk aan het hele horloge doen. Het zit gemonteerd met 3 schroefjes, dus mijn vraag is: kan dit deel er af? Of is er een andere passende bezel voor dit model?

Waarom denk je dat hij als bijnaam de ‘mohawk’ heeft. Als je het niet mooi vindt, zou ik gewoon voor een skx007 gaan aangezien de mohawk dit model juist gaaf maakt.

4 likes

Deze is qua kastgrootte iets groter dan de skx. En persoonlijk vind ik de gehele combi van dit horloge mooier dan de skx.

Ja het kan eraf maar dat is lelijk.

deze schoot me te binnen bij het zien van deze klok.

heel apart!

2 likes

Alternatief : SRP493 en SRP495

Of misschien past de bezel van bovenstaande op de Mohawk.

Het word er zeker niet beter op inderdaad…

Enig idee of ik dit ergens kan vinden of de bezel van de SRP493/495 past?

Nee, maar er zijn hier vast wel leden die hier kunnen op antwoorden. Wait and see …

Als je tussen het glas en de bezel kijkt bij beide klokjes dan zie je dezelfde glimmende rand om het glas heen zitten, dus het zou zomaar eens kunnen.


Hopelijk kan een van de leden dit hier bevestigen!

Sorry, maar jeetje,… wat een verschrikkelijke bezel.

Vermoed dat @HanDavinci wel een antwoord heeft.

1 like

Die ligt onder de wol bij @SwedishChef :joy:

1 like

Ja die bezel is echt een no go… Maar mocht er een andere bezel voor zijn, dan ga ik ervoor!

Heb rob van monsterwatches ook een berichtje gedaan, wellicht weet hij iets meer.

We hobbelen in een tram…

1 like

Ok, iets te vroeg conclusie getrokken. :wink:

1 like

Ik heb een Seiko. Het zal echter altijd maar eentje zijn.

Hmm lastig. Volgens mij zijn er geen andere inserts voor.

Een andere optie is de wijzerplaat en wijzers overzetten in een SKX en daar je gewenste bezel insert bij kiezen.

Ja klopt, en het bevalt me prima in het zonnetje zo :beers:

2 likes

Bedoel ook niet specifiek een ander insert, maar de complete bezel vervangen.

Ik snap je, dat kan helaas niet :slight_smile: Alleen een andere mohawk bezel, maar dan zit je alsnog aan het verhoogde gedeelte vast.

1 like