Vraag betreft G-shock tough solar

Beste allen.

Ik heb een vraagje betreft de tough solar functie van de Casio G-shocks.

Ik wil er zo een aanschaffen, maar nu lees ik nergens in de reviews van deze horloges dat ze een reserve energie opslag hebben.

Mijn pulsar, seiko en citizen horloges op zonne energie hebben een reserve van 4 maanden bijvoorbeeld (citizen zelfs een jaar) zodat ze in het donker ook goed blijven werken.

Ik las ook dat het heel lang duurt voor een gshock solar opgeladen is (in volle zon) en dat ie bijna niet oplaad in normaal daglicht.

Nu leven we uiteraard in nederland, dus tjaā€¦mijn vraag is, hoe is de kwaliteit van de solar technologie van gshock?
Ook normaal te dragen met weken lang ā€œslechtā€ weer, of zijn het echt horloges voor mooi weer met veel zonneschijn?

Hartelijk dank alvast voor de reacties.

Vriendelijke groet,

John udo

1 like

Dit staat in mijn gebruiksaanwijzing:

1 like

Hoi.

Hartelijk dank voor je reactie.

Oh, dat moet dan heel erg meevallen.

En wat is dan jouw ervaring? Klopt dat een beetje?

Laat ik het zo zeggenā€¦nog nooit zonder batterij gezeten?

Dank je wel.

Groetjes,

John

Bij afgravingen in de bossen van Japan hebben ze het graf ontdekt van een 3000 jaar oude man. Zā€™n leeftijd hebben ze zeer nauwkeurig kunnen achterhalen omdat hij vlak voor zā€™n dood de stopwatch van zā€™n solar G-shock gestart heeft.

21 likes

Heb verschillende solarā€™s van Casio, hier zal je geen last van ondervinden tenzij je inderdaad je horloge langer dan een half jaar niet draagt (en dan moet je misschien ook maar verkoop overwegen :sweat_smile:) .

Ook als het bewolkt is zijn er nog steeds zonnestralen, maak je dus geen zorgen.

Volgens mij ben je een klein beetje aan het overdrijven hahaha lol

Hoi.

Ah, dank je wel voor deze info.

Nee indd een half jaar zal ie zeker niet stil liggen.

Maar goed omdat ik meerdere horloges heb is het wel handig als je een beetje reserve capaciteit hebt, en het horloge niet na 2 weken leeg is.

Maar top ik weet genoeg.

Thanks.

Groetjes

G-Shock Tough Solar altijd goed!!! AANSCHAFFEN!!!

Staat een mooie Riseman te koop in het blauwe gedeelte.

Archeologen hebben bij ons in de buurt opgravingen gedaan en niks gevonden: bewijs dat ze duizenden jaren geleden al draadloze communicatie haddenā€¦

3 likes

De ā€˜gangreserveā€™ als ze vol zijn is rond een half jaar.

1Naamloos

In de winter, met korte dagen, en als je hem voortdurend onder een lange mouw draagt kan hij wel minder bijladen dan dat hij verbruikt. Wanneer de batterij langdurig ontladen is verliest hij zijn capaciteit.
Daarom kun je een solar het best op de vensterbank leggen als je hem een dag niet draagt.
Beter niet in de volle zon maar bv aan de noordkant/in de schaduw, in de zomer wordt zeker een zwarte bloedheet, ook slecht voor het batterijtje.
Gewoon de lading in de gaten houden. Als je hem vol houdt gaat hij het langst mee.

Ik heb meerdere solars (niet alleen Casioā€™s)
Vele draag ik echt heel weinig.

Gewoon de charge een beetje in de gaten houden Liefts op H(igh) of M(edium) proberen te houden. Op een zonnige dag lekker achter het raam in de zon leggen (paar keer per jaar is voldoende).

Al helemaal geen zorgen maken om hem onder je mouw te dragen.

:slight_smile:

1 like

Vanaf de eerste tot mijn huidige en een stuk of vijftien daar tussen nog nooit problemen gehad. :+1:

Gr, HJR

1 like

Een zwarte wordt in de zomerzon bloedheet. Niet goed.

Meerdere solar horloges, waarvan een stuk of 10 G-Shocks.
Echt probleemloos. Heb ze ergens op de plank van een boekenkast liggen, geen direct zonlicht: allen nog op ā€˜highā€™. (Power save en auto receive aan)

Nooit problemen mee. Dus geen probleem.

Kleine kanttekening. Heb 2 casio solar uitgeput door ze op mn boekenkast te leggen met alleen een spaarlamp. De 1e keer dacht ik pech. 2e keer was me wel duidelijk dat het te weinig was.

Sinds ik mn solar horloges achter het vensterbank leg geen problemen meer me gehad. Dus ik zou ze wanneer je ze niet draagt achter het vensterbank leggen. Wat de rest zei oververhitting voorkomen.

Als je je realiseert dat de batterij er niet meteen van stuk gaat maar accepteert dat de levensduur (flink) kan worden beperkt dan kan dat prima een calculated risk zijn natuurlijk. Een beetje zoals een roker die, goed geinformeerd maar bewust, nooit stoppogingen doet. :slight_smile:

maar als je casio gaat roken, is er toch een probleemā€¦ :wink:

Als je maar niet te veel inhaleert!

een paar seconde in het ā€œnormaleā€ licht en hij gaat gewoon verder, zonder deze terug op tijd te moeten zetten.