Ik heb een vraag over de bezel werking van mijn 7006-8030. De bezel draait heel los en geeft nagenoeg geen weerstand en klikt ook niet. Ik heb het idee dat de bezelf ofwel stroever zou moeten draaien ofwel zou moeten klikken. Als ik de bezel los haal zie ik wel een rubber ring zitten maar wellicht ontbreekt er nog iets. Kan iemand aan de hand van onderstaande foto’s bepalen of er een onderdeel mist en/of hoe de werking zou moeten zijn?
Hoe het bij dit specifieke model zit weet ik niet, maar bij veel Vostoks zie je dat er geen rubber ring zit maar een metalen veer welke de bezel klemt.
Deze bezel zal sowieso niet klikken maar hoort wel een beetje stroef te draaien.
Mooi ouwetje!
Die bezel klikt niet maar draait met enige weerstand, (“friction fit”) anders had de constructie er anders uit gezien, klikballetje o.i.d.
Er zal denk ik een nieuwe pakking in moeten “bezel gasket” de oude zal heel hard zijn? Vaak willen ze ook nog wel eens super stroef gaan draaien. Nieuwe pakking in de draairing. (beetje siliconenvet op de pakking) en dan terug klikken op de kast.
Dank, zojuist de pakking eruit gewipt welke spontaan brak omdat hij idd uitgedroogd en hard was, dat zou zomaar is een reden kunnen zijn. Tip waar ik een nieuwe pakking kan bestellen?