Vraag: Box yes, papers no?

Ik had het over Rolex sorry

Als het een nieuw horloge is, is het onzin. Dan heb je gewoon een grijs horloge en bij een nieuw horloge zou ik dat nooit doen.

Bij 2e hands is het wat anders en hangt het van de ouderdom en het type horloge af. Ik zou het liever andersom zien. Die doos vind je wellicht nog wel eens, de papieren niet…

1 like

Kan ook “echt” zijn maar gejat. Wel de doos kunnen vinden, niet de papieren

De papieren worden vaak niet bij het horloge bewaard. Kan dus diefstal zijn waarbij ze wel de box en het horloge hebben bemachtigd.

Box zonder papieren is een no go voor mij.

1 like

Garantie is normaliter alleen geldig met een gedateerde en afgestemde garantiekaart. Dit is afhankelijk van de prijs het meest belangrijke voor mij.
Doos, boekjes en gebruikershandleidingen zijn allemaal los te koop en hebben in mijn ogen nauwelijks toegevoegde waarde…

1 like

Heb van een Seiko dealer vernomen dat bij een blanco pasje, dus zonder gegevens Vd verkoper en verkoopdatum niet op fabrieksgarantie gerekend mag worden.

1 like

Die logica volg ik niet helemaal. Daarnaast zijn box en vaak ook papieren allemaal achteraf te krijgen.

Ik ben natuurlijk ook voorstander van Full Sets, maar soms vind je je horloge zonder (een van) deze attributen. En hoe ouder het horloge, hoe groter deze kans wordt.

Ik zeg ‘kan diefstal zijn’. Geen papieren is voor mij een risico (zelfde geld eigenlijk voor geen box) op heling. De kans is groter dan wanneer een verkoper wel box en papieren heeft.

Bij een particuliere verkoop wil ik dus altijd box en papieren erbij.

1 like

Dat snap ik wel. Want het pasje geeft aan vanaf wanneer de garantie in is gegaan. Vanaf die datum start je X jaar garantieperiode. Seiko zal de garantie wel niet digitaal activeren op het moment van verkoop, of wel?

Ik vind het wel fijn van de grote horlogemerken dat de garantie echt wereldwijd is en ze een groot netwerk van ADs hebben. Mijn Omega is gekocht in de UK, maar kon in gewoon bij de AD op 2 minuten van mijn huis inleveren en ophalen. Dat is toch wel prettig.