Vraag: Box yes, papers no?

Ik zie bij sommige advertenties op Chrono24 staan “nieuw met originele box , zonder originele papieren “ , hoe moet ik dit zien , is dit zonder garantie ?

Horloge wordt dan in de (of een) originele doos geleverd, maar de originele papieren zijn er niet bij…

Garantie heeft daar weinig mee te maken, maar je moet wel opletten dat je een ‘echt horloge’ koopt.

1 like

Bedankt voor je reactie , oppassen dus .

1 like

‘iets scherper’ zijn is het devies… in ieder geval weten wat je koopt (en misschien nog wel belangrijker: van wie je het koopt).

2 likes

Nieuwere horloges zonder papieren…Het kan maar :thinking::thinking:
En dat van mensen/verkopers die je niet kent.

Zie boven extra voorzichtig zijn.
Miss zelf ophalen?

1 like

Klopt , ik heb er geen goed gevoel bij.

1 like

Zonder papieren toch geen fabrieksgarantie?

Dát weet ik eigenlijk niet zeker… Ik denk dat je een factuur moet hebben om aanspraak te kunnen maken op garantie.

Certificaat lijkt me in zo’n geval minder van belang… maar ik ben geen expert hierin.

Je klonk anders vrij stellig :grin:
Maar volgens mij moet je papieren hebben om aanspraak te maken op de fabrieksgarantie, maar zeker weet ik het ook niet.

1 like

Haha ja, omdat ik denk dat je de originele factuur hiervoor nodig hebt… En die krijg je er bijna nooit bij (als je bij een particulier koopt).

Nee joh, onzin. Wel de servicepas of oorspronkelijke papieren.

3 likes

Heb het gevraagd bij de AD tijd terug, geen pas geen garantie. Bij the way, in China kan je een pas bestellen met nummer en AD naam op bestelling dus pas daar ook mee op.

2 likes

Ja… vaak wordt gezegd dat de betreffende handelaar de garantie overneemt. Aangezien deze verkopers vaak in USA en UK zitten wordt het als er wat aan de hand is opsturen. Het is dan maar de vraag of het naar fabrieksnormen gerepareerd wordt :thinking:

Die handelaartjes zijn in de regel geen Omega service center.

1 like

Ook geen Tag Heuer , Oris of welk service center dan ook idd

Denk dat je zonder de papieren geen garantie meer hebt. Natuurlijk de grootste onzin, want ze kunnen aan de serie nummers ook wel zien waneer deze is verkocht.

Ja sorry, dat bedoel ik.

1 like

Buiten de vraag of er wel/geen garantie is zonder de papieren snap ik eigenlijk niet waarom er een nieuw horloge, met originele doos, geen papieren zou hebben? Waar zijn die gebleven? :thinking:

3 likes
2 likes

Allemaal bedankt voor jullie reacties , het is duidelijk voor mij

1 like