Vraag; dameshorloge

Voor mijn vrouw zoek ik een horloge. Een tijdje terug heb ik een Seiko syma27 voor haar, maar de garantie afhandeling was dermate beroerd dat de winkel waar ik hem gekocht had, mij me geld heeft teruggegeven en zijn dealership heeft opgezegd. Wat mij betreft, duidelijk signaal, geen Seiko meer.

Maar wat dan wel? Horloges vind ze lang niet zo interessant als ik, misschien dat een goed horloge dus wat los kan maken. Mijn budget rond €500.

De eerder genoemde Seiko vond ze mooi en de Tissot chemin des tourelles Powermatic 80 lady (T099.207.11.048.00) kan haar goedkeuring ook wel verdragen qua uiterlijk, maar vermoedelijk vind ze hem te groot.

De specificaties waar ik een beetje voor haar zoek;

  • Kast eigenlijk maximaal 30mm
  • Automaat
  • Stalen band
  • Arabische cijfers (eigenlijk vind ze Romeinse cijfers niks)
  • Datumaanduiding

Wait, wut? Watsgeburt? :astonished:

1 like

Na een maand liep hij regelmatig vast, 6 weken terug naar Seiko en kwam lopend terug met de melding “Te weinig olie”. Wat, in een nieuw horloge te weinig olie?

Na 4 weken kwam hetzelfde euvel terug. Ik terug naar dealer, horloge terug naar Seiko… Seiko kwam er niet uit, nieuw uurwerk erin en terug naar dealer. Dealer belde mij daarna dat hij klaar was met Seiko, het horloge liep niet eens toen hij bij hem kwam. Dat was kennelijk niet het eerste horloge waar hij dit mee had.

Oh wow. Ik heb nog nooit een vijfje in handen gehad wat niet liep. :slight_smile: Mijn vrouw heeft er een met een 4R uurwerk, ik had er vroeger een met een 7S uurwerk, die dingen zijn toch onverwoestbaar. Dat je er dan twee krijgt die kaduuk gaan… Vreemd.

Maar goed.

Tissot Couturier lady met quartz uurwerk doen.

Kun je geen buil aan vallen, zijn cool en juist geen automaat.

Kast is in dit geval 32mm, maar toch.
Stalen band :white_check_mark:
100m WR :white_check_mark:
Datum :white_check_mark:
Geen romeinse cijfers :white_check_mark:

Hoppa. Iemand die niets met horloges heeft een automaat opdringen is geen goeie gateway drug. Als ze die neiging had gehad had je het al geweten met jouw hobby.

Anders:

Automaat, 26mm, maar ai, spatwaterdicht. :slight_smile:

2 likes

Top tips, die ga ik vanavond voorstellen aan haar. Ter achtergrond; mijn vrouw wilde in het verleden bewust een automaat omdat ze geen zin had in batterijen verwisselen. (Dat ze dan af en toe een servicebeurt nodig hebben… dat wist ze dan weer niet)

Ik ben benieuwd of ze het wat vind.

1 like

Solar of Kinetic zijn dan natuurlijk ook opties, nietwaar? Nooit meer Seiko geeft je nog steeds de optie om iets met Citizen Eco-Drive te doen, bijvoorbeeld.

https://www.citizenwatch.eu/product/ew2500-88a/

50m WR, Eco-Drive, dus de komende 25 jaar geen nood aan service of wat dan ook, super titanium, 29mm breed, stalen band.

Beter nog dit:
https://www.citizenwatch.eu/product/es4030-84a/

Radio-controlled voor alle vier bewoonde continenten, 100m WR, Eco-drive, 27mm breed. Wel in staal, maar dit ding kan enorm op z’n donder hebben, en je hoeft hier ook 25 jaar niet naar te kijken.

Ook een optie, iets robuuster titanium:
https://www.citizenwatch.eu/product/ew0650-51l/

100m WR, super titanium, saffier, Eco-drive, etc … Niet radio-controlled, lync style bracelet…

Al deze horloges scoor je voor de helft van je budget.

3 likes