Vraag Eterna Moonphase

Beste Kenners,

Mijn broer is van plan het horloge Eterna Moonphase te kopen.
Zijn er mensen bekend met dit merk en dit model?

Hieronder een link naar het horloge:

Alvast bedankt voor de reacties!

Je kan je er volgens mij geen buil aan vallen. Ik weet niet of het een goede prijs is.
Bedenk alleen wel dat er ook nog verzendkosten, invoerrechten, BTW en inklaringskosten bijkomen.
En wat doe je als er aanspraak op garantie moet worden gemaakt?

Niet bekend met dit model. maar wel bekend met het merk en het gebruikte uurwerk, de ETA 7751. Met beide is niets mis.
Jammer is dat ze de secondewijzer op de onderste sub-dial hebben weggelaten. Dat maakt een toch al wat onevenwichtig horloge nog meer zo.
Met de gebruikelijke internationale garantie (even checken dus) is aansprak hier geen probleem.

Onderste dial zou denk ik de moonphase moeten zijn? Dan is het wel in evenwicht toch?

Bedankt voor se reacties!
De onderste sub-dial is idd de moonphase, dus is het geheek toch redelijk in evenwicht.

Hou the watchery en world of watches in de gaten. Zij hebben dit model soms voor een veel scherpere prijs.

Het is niet een van de populaire modellen uit de Eterna range. Kan ook in Europa met forse korting worden gevonden, zoals bijv:

https://www.uhrenhandel.de/eterna-soleur-moodphase-chronograph-automatik-8340.41.41.1186
of
https://www.uhrenhandel.de/eterna-soleur-moodphase-chronograph-automatik-8340.41.17.1225

Niet exact dezelfde, maar je kom je redelijk vergelijkbaar uit met de VS, als je rekening houd met verzending & BTW. Het getoonde model zal, als het nog in de collectie zit, ook wel gevonden kunnen worden IMO.

Laat ik bekennen, ik ben geen echte fan van de 7750/7751. Vind ze assymetrisch. Een bi- of tri-compax vind ik mooier in balans. Op de reguliere 7751, heb je i.i.g. nog wat activiteit op de onderse sub-dial door de secondewijzer. Bij de door Eterna aangepaste 7751 lijkt alles zich af te spelen in het gebied rond de 9 en 12. Dat vind ik persoonlijk uit balans. Maar ieder zijn eigen smaak :wink:

1 like

Niet erg scherp hoor. Vorige week had WoW het model zoals in de Amazon link voor omgerekend en geĆÆmporteerd rond de 900 euro.
Een erg goede deal maar je moet er dan wel erg snel bij zijn.

Ik heb een Eterna Soleure Chrono met Moonphase. Zit ook de 7751 in. Mijn ervaring is erg positief. Goed afgewerkt horloge, prachtige dail, mooi ontspiegeld glas. En getimede afwijking van 1 seconden in 6 dagen! Heb bij de verkoper (Uhrtreff) meerdere Eternaā€™s kunnen passen en stuk voor stuk voelde deze erg goed aan en mooi afgewerkt.

Succes ermee!

Mijn versie:
[URL=http://s356.photobucket.com/user/MotoSkooly/media/Eterna20_zpsmbw8ukns.jpg.html][/URL]

Prachtig horloge @MotoSkooly!

Mijn broer heeft hem gevonden voor $1000 excl invoer, is dit een scherpe deal of kan hij beter evem geduldig afwachten?

Prima prijs. Of er weer een aanbieding van $725 van vorige week langs komt dat weet je toch niet. Dit model zit volgens mij niet meer in het programma van Eterna dus die lage prijzen kunnen zomaar te maken hebben met het ā€œdumpenā€ van old stock.

@merl Dat is onmiskenbaar een stuk minder! Uit de collectie en in de uitverkoop :wink: Kan me overigens ook wel vinden in de opmerking dat de wijzerplaat uit balans is.

1 like

Ik heb dit exemplaar gehad!
Prachtig horloge en veel plezier van gehad. heeft vanwege het 7751 uurwerk wel een hoge kast en dat merk je bij het dragen.