WilSeiko Schreef:
Omdat het dan om handelsgoederen gaat, en niet om
persoonlijke bagage…
Erik de Gast Schreef:
Waarom wordt er dan wel invoerrechten/btw
geheven
als je een horloge van pak 'm beet 150 dollar
bestelt in de VS en hier laat bezorgen?
Idd, voor handelsgoederen per verzending geldt een vrijstelling tot 22 euro.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/rekenvoorbeelden
20% Rabat is bij Duitse juweliers haalbaar :)-D maar dan wel beleefdheidsvormen in acht nemen…
Aken, Keulen en Düsseldorf zijn dichtbij + een boel geforceerd gedoe minder. :~
Ach, zo lang het toegestaan is om voor eigen gebruik(?) 3 neppers mee te nemen naar Nederland zie ik geen al te grote morele problemen om een in de VS gekocht horloge aan de pols te doen en ons land binnen te halen. Doos en papieren laten opsturen of bij een andere passagier in de koffer. Scheelt je pakweg 25% op het aankoopbedrag (BTW, invoerheffing en transportkosten en evt bankkosten)
Erik de Gast Schreef:
Waarom wordt er dan wel invoerrechten/btw geheven
als je een horloge van pak 'm beet 150 dollar
bestelt in de VS en hier laat bezorgen?
Bescherming EU economie! Begint al bij 22 euro of 32 gift, je reinste geldklopperij! In Noord Amerika is de grens 100 dollar (ook Canada)
Tsja, men was druk bezig met het regelen van een vrijhandelszone tussen de eu en de vs, maar na, onder andere, de onthullingen van dhr. Snowden lijkt die overeenkomst weer een eind weg. Misschien moeten we daar op dit moment wel blij mee zijn.
Een aantal jaar geleden heeft de douane mijn bezittingingen inclusief horloge welke om mijn pols zat (tissot prc200) volledig gecontroleerd. Kwam op dat moment net van een zakelijke reis uit Nieuw Zeeland. Horloge is gewoon in NL aangeschaft. Uiteindelijk heb ik ze met kleine krasjes op de band kunnen overtuigen dat horloge niet geimporteerd was, dus wees op je hoede.
Nightflyer Schreef:
Een aantal jaar geleden heeft de douane mijn
bezittingingen inclusief horloge welke om mijn
pols zat (tissot prc200) volledig gecontroleerd.
Kwam op dat moment net van een zakelijke reis uit
Nieuw Zeeland. Horloge is gewoon in NL
aangeschaft. Uiteindelijk heb ik ze met kleine
krasjes op de band kunnen overtuigen dat horloge
niet geimporteerd was, dus wees op je hoede.
wat zouden ze ( kunnen ) zeggen wanneer je een gloednieuwe kast
importeert terwijl je hem op een versleten nato hebt zitten ?
Allereerst of je kast ontwormd is 
Nee ik weet het niet zeker maar volgens mij kunnen ze je vragen om achteraf documenten alsnog te overhandigen