Het aantal dat ik ooit gezien heb is klein, en zelf vastgehouden nog nooit. Maar wel aardig draden van eigenaren (WUS) gelezen. Erg mooi gemaakt spul. Ze hebben kalibers met bijzondere schokprotectie (heel kaliber verend opgehangen à la G shock). Zeer nauwkeurig afgeregeld af fabriek. 2 dingen die ik zelf wel kan waarderen.
Buiten de USA niet zo veel verkocht. Afschrijving is doorgaans niet mals, maar dat kan ook zo zijn bij Longines, enneh, Omega waar geen speedmaster op staat. Nieuwere modellen zijn vaak aan de grote kant.
2 Gebruikt, vanwege de afschrijving en omdat je dan wat minder grote modellen kunt vinden. Dan kom je toch op het online www internet uit denk ik.
3 Nooit naar gezocht.
Deze 2 vind ik wel aardig:
Zelf vind ik sommige set ups van die TL buizen wat overdone:
Mooi merk, meer dan goede afwerking, eigen ontwerpen en prima prijs kwaliteit. Zoals gezegd wel wat afschrijving bij flipperen en ik ben het eens met @Hieronimus dat ze soms wat doorslaan met het tritium lego.
Ik heb alleen de Fireman NECC (heeft nu een goed baasje @Capibara) gehad maar meerdere modellen gezien in Zoetermeer en nog even enthousiast. Overigens zeer vriendelijk ontvangen aldaar.
Een respectabel liefhebbersmerk met een mooie historie. Ik zou er graag verliefd op worden, maar tot nu toe vind ik bij elk model wel iets waaraan ik me erger qua design. Maar da’s heel persoonlijk uiteraard.
Overigens denk ik bij ‘hoge afschrijving’ meteen aan ‘lekker een jong gebruikte kopen’. Maar da’s misschien de Hollander in mij.
Mooie horloges, kwaliteit is heel goed. Ik heb m’n Marvelight nu een paar maanden en ben er nog steeds verslingerd aan. Ik sluit ook niet uit dat er mettertijd nog een Ball bijkomt.