Vraag ivm datum verstellen FC

Een 2 maand geleden een nieuwe FC gekocht bij een gekende Nederlands dealer. Een tijdje erna bij het goed zetten van de datum merkte ik dat de datum bleef hangen op dag 6.

Contact opgenomen met de dealer, opgestuurd en in garantie gerepareerd.

Deze week terug ontvangen en nu gaat de dag wel over nummer 6, maar ik moet de kroon minsten 3 keer zoveel draaien als voor over een andere dag te gaan.

Wat denken jullie hiervan? Voor mij lijkt me dit toch niet normaal, al helemaal niet nadat die net terugkomt en toch getest zou moeten zijn.

Ik ga vandaag eens testen of de dag wel normaal over gaat als het horloge gewoon loopt.

1 like

Dit lijkt mij idd niet normaal. Er zou geen verschil moeten zitten in hoe ver je moet draaien om de dag te verzetten per dag (als je begrijpt wat ik bedoel)

1 like

Vreemd verhaal.

Lijkt me niet goed gemaakt… maar kan me ook niet voorstellen hoe dit zou moeten kunnen.

1 like

Als alle dagen normaal en goed verschijnen en op één plaats (6) niet, zou ik zeggen dat de datumring niet in orde is. Weet je welk kaliber in de FC geplaatst is.
Of bij een grote datum, één van de twee schijven.

2 likes

Ik zal straks thuis het juiste type eens terug zoeken. Ik ga morgen toch nog eens contact opnemen met de winkel en daar hetzelfde melden.