Vraag ivm oude horloges

Na het overlijden van mijn vader heb ik wat horloges gevonden en ik ben wel benieuwd of ze iets waard zijn? Of ze überhaupt de moeite waard zijn om te bewaren.

Ik hoor het graag of het bij iemand van jullie bekend is. :slightly_smiling_face:

achterkant van Euro Watch horloge

Korte antwoord: Nee

Lange antwoord: sentimentele waarde is het zeker een rede om te bewaren. Goudprijs = dagprijs. Maar stel je er niet teveel van voor.

1 like

Why? De moeite waard om te bewaren zijn ze zeker.

Ze zijn idd geen duizenden euro’s waard maar afhankelijk van t gewicht wel iets. De eurowatch is in elk geval 18k goud en heeft daarom ook wel enige financiële waarde.

Is de Indus verguld? Heb je een foto van de achterkant van die?

Kijk ook eventueel naar goudmerkjes op de banden. Ook die kunnen vol goud zijn.

3 likes

Dorée = verguld, dus dat valt ook af. :slightly_smiling_face:

Sentimentele waarde inderdaad. Op een mooi leder bandje niet eens mis.

4 likes

Ai. Dan sentimentele waarde idd… tenzij de bandjes onverhoopt goud zijn.

1 like

Buiten sentimentele waarden niet buiten mss een hoop frustraties die je meemaakt als je ze te koop zet op bv marktplaats.
De beste manier om te kijken wat ze eventueel waard zijn is eens kijken op ebay tegen welke prijs zo zoal verkocht zijn in het verleden. Als ze nog lopen is er een pluspunt maar hou er rekening mee dat ze zowieso best een onderhoud kunnen gebruiken als dat de afgelopen jaren niet is gebeurd.
Een koper zal daar ook rekening mee houden.
Wil je ze zelf gaan dragen zou ik dat ook overwegen als ik in jou plaats was.
Veel succes verder. Als liefhebber van vintage uurwerkjes vind ik ze best wel mooi anders.

3 likes

Financieel niet echt. Ik geloof dat ik zelf 1 van de 2 zou houden en dan diegene die je het meest waarschijnlijk zelf ook zou dragen, misschien bij een speciale gelegenheid. Ze zien er niet al te groot uit, dus zou moeten kunnen op een dames pols.

1 like

Guaranteed Radar Tested , Tropicalized :thinking:

1 like

Ja, dat vond ik ook apart. Maar ja, ik ben dan ook geen vintage-expert.
Lekker bewaren, als aandenken of evt. gaan dragen aan een mooie lederen band, na een service, zou ik ook zeggen. Veel plezier ermee!

1 like

Achterkant van het Indus horloge ik zie nu dat de seconde wijzer los ligt dat is wel jammer

Stalen kastbodem. Verguld horloge dus. (al zijn er enkele IWC’s die dan alsnog een massieve gouden kast kunnen hebben, vroege Pellatons met name)

Die indus is wel een goed horloge, met een Epsa compressor kast. Is de band verguld of van goud?
https://www.scubawatch.org/EPSA_SC_FAQ.html

Die andere valt meer in de categorie “Autobahn Gold”

3 likes

Die Euro Watch is volgens mij zelfs een simpele penanker.

1 like