Oja ook nog een optie
En wie kan dat?
Ik heb een eettafel en salontafel, daar lukt het vast niet op wie wel?
Oja ook nog een optie
En wie kan dat?
Ik heb een eettafel en salontafel, daar lukt het vast niet op wie wel?
Ik vrees dat frezen wel de beste/meest nette optie is.
Met een dremel kan het natuurlijk ook maar is altijd minder strak.
Mijn hackerspace is “even” in een staat van verhuizing (en er is volgens mij nog iets met een virus ofzo)
Anders had ik wellicht wel wat voor je kunnen doen …
Cool gedaan
Ik zit al lange tijd te overwegen of ik n monster kast zal verbreden v zn originele 20 naar 22mm. 20mm vind ik wat iel voor zn. T is maar dat de originele band n verbreding heeft.
Maar andere bandjes zonder verbreding zien er zo iel uit imho. Helemaal deze die ook nog eens taps afloopt.
Ook op leer moet je m verbreden om t niet iel te laten ogen.
Thanks! Ik snap wat je bedoelt maar ik zou zelf nooit in de kast van zo’n icoon durven hakken. Daarbij komt ook nog dat de waarde enorm daalt. Alleen doen als je zeker weet dat je hem nooit weg doet😅
Laat deze nou maar gaan, je hebt toch al je balls of steel, haha.
Ik heb overigens hetzelfde horloge, erg leuk.
Is de bezel los over te zetten? Anders zou het voorbeeld een ander kast kunnen zijn met jouw bezel. Als dit handwerk is dan heeft iemand erg goed zijn best op gedaan, ziet er namelijk zeer strak uit
Ja hij is los over te zetten! Hij kwam er ook uit tijdens verwisselen van de crystal. Maar geen idee of die ook op de andere vijfjes past, ik heb dat nooit iemand zien doen iig
Weet iemand dat? @Marco_T wellicht?
Ja maar je moet ze af en toe wel ff oppoetsen
Als je nu in plaats van vrees, frees had geschreven.
Haha ik zat al te wachten wanneer iemand er over zou beginnen🤣
Na 15 jaar denk ik dat ie niet meer weg gaat. Ook denk ik dat de restwaarde nihil zal zijn
Kijk eens even op ebay wat een first gen monster in redelijke staat nog kan doen. Meer als de nieuwwaarde in iig🙃
Waarom koop je niet gewoon een Railmaster of een Smiths, afhankelijk van je budget?
Dremel to the rescue? Ik heb er eentje, en voor een paar euro koop je slijpschijfjes. Je mag het komen proberen.
Niet normaal man, zag toevallig 2nd gen Jaws/Fang Monster waar 1k voor gevraagd wordt
Of ze het er voor krijgen is natuurlijk het 2e, maar idd de prijzen gaan door het dak😅
Dat is waar. Maar tja, hoewel er veel van zijn gemaakt en verkocht, zijn t modellen die al n poos niet meer geproduceerd worden.
Er zullen vast lui zijn die n premium over hebben voor n NOS of net exemplaar.
En als je kijkt wat Seiko zelf doet met hun prijzen. Zo kon je voor de prijs v n skx-5je, toen n echte SKX duiker kopen met nog wat leuke bandjes erbij…
Een vriend van mij kon dat soort dingen idd netjes met cnc. Hij heeft mijn vostok toen eens gedaan in wat avonduren met de cnc op zijn werk. Volgens mij heeft hij geen beschikking meer over die machine op dit moment. Ik kan je daar dus helaas niet verder mee helpen.
Succes en ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden
Gaat niet werken als je geen professionele spullen daarvoor en geen metaalbewerkingachtergrond hebt.
Je hebt het hier over exacte maten die uitgezaagd/gesneden moeten worden om het er toonbaar uit te laten zien.
De ronding langs de bezel moet exact uitgesneden worden,de lugs op exacte maat gesneden en het belangrijkste,de afwerking…hier gaan uren en uren werk inzitten en dat ben je nog niet zeker of het resultaat 100% is.
Kan je beter een vervangende kast scoren
Dankje! Ben wel van t proberen. Maar dit gaat niet mooi worden zonder skills.
En thnx @Marijn2 voor het laten weten
Je hebt me overtuigd! Ik laat het zo, misschien ooit nog eens in een andere kast, als de bezel verwisselbaar is tenminste.
Bedankt allen.