Vraag m.b.t. aanschaf horloge

Heren en dames,

Ik sta op het punt het onderstaande horloge aan te schaffen.



Volgens de verkoper betreft het een echt horloge, waarop ook keuringen zijn toegestaan. Na contact te hebben gehad met de verkoper heb ik niet het gevoel bedrogen te worden. Toch wil ik graag het zekere voor het onzekere nemen en ben benieuwd of jullie gekke dingen aan het horloge opvallen.

Mvg,

Ik heb deze ook zien staan op MP en ik heb ook getwijfeld. Het horloge lijkt me goed en op e-bay wordt zo’n gouden lunette alleen al voor een dikke 1000 euro aangeboden. Nu weet ik niet of dat een reële prijs is, maar goed, die prijs maakt dit horloge interessant. Ik denk dat het horloge goed is, maar je moet de urenwijzer wel even in de gaten houden, waar daar is volgens mij de lume uit. Dat zou mij enorm gaan irriteren.

Ik ben geen Breitling kenner. Ik zie wel dat de bezel behoorlijk versleten (lijkt ?). Overall heeft hij een ruig leven gehad. Zou je zeker in de prijs moeten terugzien.

Tja, zo geen superduidelijke foto’s, maar een het is een al wat ouder model, dus ik denk wel dat ie echt is.

Vraag even naar de band en de sluiting, want dat maakt ook de prijs: Breitling of aftermarket.

Een gouden lunette op een stalen kast vind ik bij bepaalde modellen niet zo geslaagd: dat is zo van wel willen, maar niet kunnen…
Maar dat is natuurlijk louter persoonlijk.

Weet je ook wat de diameter is ? Oudere modellen zijn ietsje kleiner. Ik vermoed dat deze iets van een 39 mm is. ?

Ik zou toch nog wat bijkomende foto’s vragen want ik vind de lunette er nu ook niet meer zo fris uitzien.

Vraag ook eens hoe oud hij is. Want als ie nooit een onderhoud heeft gehad, moet je er dat ook wel bij incalculeren.

Dikwijls vermelden ze dat het uurwerk “loopt”, maar een uurwerk dat 5 minuten per dag achter gaat, “loopt” ook hé ? :wink:

Yep, urenwijzer is niet goed meer. Kan dus ook wat Luminova ergens onder zitten.

Volgens mij een klok waar kosten aan zijn…

NIET DOEN !

Ik heb het horloge nu ook teruggevonden op MP.

De dial is ook versleten ! ! !

Kijk maar eens goed: er is blauw verdwenen en er komt een vuile koperkleur onder uit piepen…

Ik denk dat er betere klokken te vinden zijn.

Just my 2 eurocents… :wink:

ik vind hem mooi.

Ja ik ook, maar niet in deze toestand.

Stel dat de lunette niet meer goed te krijgen is, wordt het een héél dure zaak.

Voor zover ik weet zijn deze lunettes niet uit vol goud, maar eerder uit “rolled” gold. Dat zal ook wel zijn beperkingen hebben inzake polijsten…

zie op de advertentie 1000 euro er bij staan, en dat is gewoon netjes.

Als je op Ebay naar kingschild.de kijkt, die heeft soms mooie vintage Breitlings.

Marc-B1 Schreef:

Ja ik ook, maar niet in deze toestand.

Stel dat de lunette niet meer goed te krijgen is,
wordt het een héél dure zaak.

Voor zover ik weet zijn deze lunettes niet uit vol
goud, maar eerder uit “rolled” gold. Dat zal ook
wel zijn beperkingen hebben inzake polijsten…

vind zelf de prijs die voor het horloge word gevraagd, wel netjes. gewoon een leuke breitling voor die prijs. uurwerk misschien een beurtje geven, en optisch gewoon zo laten.

Tja als je van ouwe meuk houdt…:smiley:
Sommigen vinden een gepatineerde wijzerplaat mooi, maar dat is dan weer kwestie van smaak.
Nu, je weet ook niet hoe hij er van binnen uit ziet.
Stel dat er Luminova-stof in het werkje is geraakt.

Soit, ik heb mijn idee duidelijk gemaakt; de TS moet maar doen wat ie goed vindt.

Marc-B1 Schreef:

Tja als je van ouwe meuk houdt…:smiley:
Sommigen vinden een gepatineerde wijzerplaat mooi,
maar dat is dan weer kwestie van smaak.
Nu, je weet ook niet hoe hij er van binnen uit
ziet.
Stel dat er Luminova-stof in het werkje is
geraakt.

Soit, ik heb mijn idee duidelijk gemaakt; de TS
moet maar doen wat ie goed vindt.

uurwerk kan ik niet vanaf een foto zien.

misschien zou er iets aan de prijs gedaan kunnen worden voor een check up, of delen van de kosten van een beurtje.

op foto 2 mist de lunette 1 schroef bij de 4 uur.

kom terug op mijn eerste postst ::::::niet doen dus :stuck_out_tongue:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

SuperC Schreef:

rockstar Schreef:


op foto 2 mist de lunette 1 schroef bij de 4
uur.

kom terug op mijn eerste postst ::::::niet doen
dus :stuck_out_tongue:

Een afgeragde Breitling zou je wel kopen voor 1000
euro? Maar als een schroefje mist, dan opeens niet
meer :S?

Afgeragde horloges kunnen leuk zijn hoor. Inderdaad als er iets van een schroefje “mist” dan zou ik hem niet kopen,

Ik heb wel eens een hele leuke tudor gehad, waar dus de wijzerplaat de verf van opgelost is, dat was echt wel een gaaf horloge.

Dit horloge zou ik zo kopen voor erbij, maar dat schroefje doet het hem om hem dan niet te kopen.

mist er bij een bezel een parel, dan zou ik hem wel weer kopen, ligt er net aan wat er aan mist.

Ik denk dat de taxatiewaarde zwaar overdreven hoog is. Vergeet niet dat de onderhoudskosten van een Breitling chronograph behoorlijk in de papieren kunnen lopen.

Ik weet niet wat-ie vraagt maar ik zou het niet doen.
Heb hier eens een hele mooie gereviseerde gekocht / geruild.
Had een waarde van € 1000,- ongeveer, en die was bij Michiel ten Berge in Enschede geweest en daar was voor enkele honderden euro’s aan opgeknapt.
Ik twijfel zelfs of dit wel een automaat is, zie dit nl niet op de plaat staan terwijl dit meestal wel er op staat.
Kijk maar eens rond op Ebay of Chrono24. dan krijg je een goed idee van de toestand van een horloge in relatie tot de prijs.
Van deze zou ik echt afblijven, er zijn veel mooiere te koop.

Succes!

Bedankt!!

Na aanleiding van jullie reacties heb ik toch afgezien van de koop van het horloge. Dit omdat zoals gezegd de lunette aardig versleten is en voor een zelfde prijs ook een goed exemplaar te krijgen is.

Desondanks is dit één van de weinige marktplaats verkopers waar ik zulks goed mailcontact mee heb gehad.(tu)

Nogmaals hartelijk dank voor het meedenken.