Hoewel ik deze vraag in een andere vorm eerder heb gesteld hierbij nog eens mijn probleem:
Momenteel draag ik een Hamilton Khaki GMT met croco bandje. Dit bandje stinkt en is behoorlijk aan het slijten (hij schiet soms zelfs los). Nu ben ik op zoek naar een ander bandje voor dit horloge. Ik vind de originele bandjes niet mooi (rubber en staal, lees onder) en ga ik dus ook geen 100+ euro voor neerleggen. Zijn er bandjes te vinden die passen op het type horloge dat ik draag? Waar kan ik deze vinden en hoe kan ik mijzelf ervan verzekeren dat het past?
Ik ben niet lui en ben absoluut bereid om zelf te zoeken, heb dit dan ook uiteraard gedaan, maar ik krijg gewoon niks gevonden. Je zou zeggen dat ik met mijn 24 lentes zou moeten weten hoe ik dingen moet vinden op internet maar helaas… Jullie hebben hier te maken met een rare case of “zoeken-op-internet-leek”.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
René
p.s. Uiteraard heb ik navraag gedaan bij de juwelier (S/C) en zij vertelde mij dat het absoluut noodzakelijk was om een origineel bandje aan te schaffen ivm de grootte/breedte verhoudingen (ik wilde graag het rubberen bandje voor de Khaki maar die scheen dus niet te passen op de GMT). Ofwel, ze pakken daar een groot boek en uit dat boek kan je verschillende modellen kiezen die bij jouw type horloge passen. Helaas vind ik ze allemaal niet mooi. Tot 2 keer toe een Hamilton bandje uitgekozen die dus niet op mijn horloge pastte, zucht…
Wanneer de lugbreedte verschilt is het inderdaad geen gezicht of niet mogelijk. Als ze even breed zijn moet het geen probleem zijn.
Jouw bandaanzet is 21mm. Die van de andere ook volgens de Hamilton site. Het moet dus kunnen. Let er alleen op dat de band wel een zilveren sluiting heeft. En bij S/C lopen ook onwetende verkopers rond helaas…
Je kunt ook hier bij de 21mm banden kijken. Het is een beetje vervelende maat waar niet veel keus in is. http://www.watch-band-center.com/shop2/index.php/user/watchstrap/suche/1/
Bedankt voor de reacties. Ik heb zojuist nogmaals S/C gebeld en aangedrongen of ze eens de dealer willen bellen of het stiekem toch mogelijk is. Ze wisten niet of ik vandaag nog reactie ga krijgen, bellen is moeilijk tegenwoordig ;)) maar ik krijg reactie…
Bedankt voor de reacties. Ik heb zojuist nogmaals
S/C gebeld en aangedrongen of ze eens de dealer
willen bellen of het stiekem toch mogelijk is. Ze
wisten niet of ik vandaag nog reactie ga krijgen,
bellen is moeilijk tegenwoordig ;)) maar ik krijg
reactie…
Wat een amateurs…De dealer bellen of een bandje past. De kast is precies hetzelfde als jouw model is dus geen probleem.
Since a year or so I am the proud owner of my Hamilton Khaki GMT with the croco strap (H77615533
). Now im looking for a rubber strap to put on, since the croco one is smelling really badly (and its almost broken as well). My dealer says that there are only a few rubber straps available for my watch, all of those i dont like.
Now i have seen the new rubber one (# H600.775.105 //) and im quite convinced that this one would fit my watch, though my dealer says it is not possible. Yet the lug width is 21 as well (same as my current).
Can you tell me if that strap is possible to put on my watch? Since i seriously doubt the professional quality of my dealer.
Yours sincerely,
Rene Stiphout
FYI: My dealer is Schaap/Citroen in Eindhoven the Netherlands.