Ben nieuw hier op het forum en nieuw in de horlogewereld!
Wel was ik altijd weg van de omega speedmaster. (Wordt nog even doorsparen )
Nu heb ik recentelijk een Longines Hydroconquest aangeschaft in de kleur khaki met de rubber strap en de stalen band.
Zalig horloge tot zover enkel is dit mijn eerste automaat.
Graag zou ik horen wat een veilige manier is van bijv. de datum verzetten en de tijd het is mij even snel voorgedaan in de winkel maar niet erg blijven hangen…
Zal ook wat foto’s mee posten
Welkom hier! Lekker hoor, die groene Hydroconquest
Voor het verstellen van de datum en tijd is het belangrijk om te onthouden dat je de datum nooit handmatig versteld wanneer de tijd op het horloge tussen 21:00 en 03:00 's nachts staat. Gedurende deze uren is het mechaniek zelf bezig om de datum om te slaan en kan er schade ontstaan aan het uurwerk als je tegelijkertijd zelf aan de datum gaat draaien. De tijd kun je altijd verstellen.
Om tijd en datum in te stellen is dit een manier:
Trek de kroon uit naar de buitenste positie voor het verstellen van de tijd.
Draai de wijzers verder naar voorbij 12 uur. Wanneer de datum omslaat weet je dat je bij 12 uur 's avonds zit. Wanneer de datum niet omslaat zit je bij 12 uur 's middags en moet je nog 12 uur verder draaien.
Wanneer je voorbij 12 uur 's nachts bent gegaan kan je door draaien naar de juiste tijd op dat moment. Als het middag is moet je dus nog een keer de 12 uur voorbij.
Als je de juiste tijd hebt ingesteld druk je de kroon weer in, zodat het horloge gaat lopen.
Nu kun je de datum gaan instellen (mits het niet tussen 21:00u en 03:00u is). Trek hiervoor de kroon naar de middelste positie en draai naar je toe (in het geval van de Hydroconquest) totdat de juiste datum weergegeven wordt.
Druk de kroon weer in, vervolgens de kroon inschroeven en you’re all set!
Welkom Valiente op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie!
Mooi horloge!
Ik heb zelf een ander exemplaar maar heb deze vaker in de winkel gezien. Mijn vrouw is er dol op, vanwege de kleur.
Een mooie tijd hier toegewenst.
Voor wat betreft die Omega; misschien komt er binnenkort een geschikt en binnen budget passend exemplaar voorbij in ‘het blauwe deel’. Is die toch wat dichter bij dan je zou denken
Leuk mijn vrouw is er ook weg van het is weer is wat anders dan blauw/zwart dit is mijn eerste horloge in dit segment.
Nog geen seconde spijt had goed mijn huiswerk gedaan en dit leek mij een goede optie om in te stappen.
De speedmaster is er in veel verschillende varianten zag ik de authentieke met het hesalite glas is dit gewoon plexi? En de omgeturnde versie met saffier en het uurwerk zichtbaar aan de onderkant dacht ik… schitterende horloges ook
Was zelf opzoek naar iets waar ik zo de zee mee in kan etc. niet teveel het ow wat een dure klok ik durf hem niet te gebruiken… onderhoud van het hogere segment loopt ook meer in de papieren denk ik… de breitling navitimer vind ik leuk en de speedmaster beide iconen best wel !
Wat ik ook een mooi horloge vond was de longine legend diver trouwens… retro en van brons leuk
-Zet het horloge op 6 uur
-Zet de datum op -1 dag
-Draai de uuraanduiding nu minimaal 1 keer voorbij de 12 uur als de datum verspringt staat hij in de nachtstand op de juiste datum, als hij niet verspringt nog 1 keer langs de 12.
-Zet op de juiste tijd
-Klaar
Dank, was een beetje bang aangelegd in de winkel werd verteld dat er zelfs klanten komen als de klok een uur vooruit of achteruit ging… maar dit gaat mij een beetje ver