Vraag mbt Sinn 103 St Diapal

All,

wanneer moet een Sinn 103 St Diapal een beurt krijgen? ik begrijp dat de Diapal technologie ervoor zorgt dat het horloge minder snel geserviced moet worden, maar dan nog zal hij een keer een service moeten krijgen. Afwijking momenteel is dik 10 seconden per dag…

En wie weet een goede horlogemaker in het noorden van het land die zo’n service zou kunnen doen? Kost een paar 100 euro?

ter info: Betreffend horloge is 7 jaar oud

alvast dank voor jullie reacties!

Van WUS: DIAPAL technology is applied only to the escapement to ensure long-term accuracy of the movement. The rest of the movement requires periodic cleaning and lubrication just like any other ETA movement.

1 like

Als die een lage amplitude heeft en de olie droog is zou een service nodig zijn, als dat niet het geval is gewoon het uurwerk wat bijregelen.
Het enige wat de diapal anders maakt van een normale 7750 is dat de ankerpalletten niet gesmeerd hoeven te worden, de rest van het uurwerk is normaal geolied dus kun je bij iedere goede horlogemaker terecht.

Als je belangrijk vind dat het horloge na openen weer gevuld is met Ar gas dan moet je wel bij Sinn zelf zijn.
Anders als je niemand in de buurt kunt vinden mag je mij wel een pb doen, ik woon ook in het noorden.

2 likes