Vraag NA YEMA RALLYGRAF PANDA

Dinsdag NA, heel blij. Opvallend vond ik dat de tijd niet gelijk liep 1/2 uur verschil op het moment dat ik keek het horloge stond op 21:30. Maar omdat ik geen tijd had heb ik het laten liggen tot de volgende dag. Tot mijn verbazing stond de tijd nog steeds op 21:30. na het goed zetten van de tijd liep het normaal. Toch een paar dagen lagen liggen en tijd bleef goed. Vanochtend omgedaan en wat denk je stond de tijd binnen 30 min stil. Balen en het begon weer te lopen na gelijk zetten. Ontzettend balen.
Nu ga ik het terugsturen hoe vervelend ook. Maar ik blijf het vreemd vinden dat het niet liep bij aankomst, iemand ook een dergelijke ervaring en tips over het terugsturen? of heb ik gewoon pech?

Is het een automaat of quartz? Want als het een automaat is klinkt dit gewoon als normaal gedrag toch?

Edit: als dit een is met een vk64 uurwerk dan moet je die gewoon eerst goed dragen. Het is net als een seiko kinetic die een capacitor oplaad door beweging, de opgewekte stroom is heel laag dus draag het horloge gewoon dan zal je zien dat hij het langer blijft doen.

?

Het is gewoon een quartz uurwerk met een mechanische chronograaf module. De tijdweergave is volledig batterij aangedreven.

Ik denk dat de batterij op de een of andere manier los is gekomen tijdens het transport. Na de batterij geplaatst is moet het uurwerk gereset worden. Als het horloge nieuw is zou ik niet zelf gaan rommelen en inderdaad garantie claimen.

After installing a fresh battery cell, remember to reset the circuit by touching the AC terminal of the circuit block (look for an arrow labeled AC pointing to a hole) and the + side of the batter or battery strap (the metal part that is holding the battery in) with your tweezers.

1 like

klopt het is een Seiko VK64 Mechanical-Quartz movement, wow dat wist ik niet. ook de chat van Yema heeft me hier hier niet op gewezen. Dank!

Omdat het ook niet waar is.

1 like

And i stand corrected @Stefanmol heeft gelijk is inderdaad quartz voor de normale tijd weergave en mechanisch voor de chrono functies excuus hier voor.

2 likes

Ik snap de verwarring! De term mecha quartz wordt ook gebruikt voor quartz horloges met een capacitor ipv een batterij en een rotor (zoals Seiko Kinetic). Niet heel handig :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ja exact vandaar mijn vermoeden daar naar maar na een snelle google search op het uurwerk zag ik inderdaad dat je gelijk had. Dus voor de TS inderdaad gewoon op garantie terug sturen en nieuwe laten op sturen :smiley: want ze zien er wel gaaf uit namelijk!

2 likes

Ik heb hetzelfde horloge gekocht en heb nog niets ervaren. Tijd loop zoals het hoort, zoals ik verwacht bij een Quartz loopwerk (1 van de redenen om quartz te nemen is dat ze meestal (2 jaar) gewoon lopen)

Dank voor de bijdrage allen!, het is ontzettend jammer dat ik dit tref maar het wordt vast opgelost.

2 likes

Vervelend inderdaad, je bent waarschijnlijk al even aan het wachten en nu wordt je geduld nog verder op de proef gesteld.

Hou je ons op de hoogte?
Ik zit te azen op een Yema en ben daarom heel nieuwsgierig naar de Yema service.

ff een update, ik heb het horloge teruggestuurd.(Verzekerd enz 18 euro). Omdat ik op de site zag dat het inmiddels niet meer op voorraad is. Heb ik gevraagd om een refund of mij een nieuw exemplaar te sturen (als deze wel op voorraad zou zijn). Gisteren kreeg ik een bericht dat ze het horloge geïnspecteerd hebben en volgens de voorwaarden binnen 14 working days een refund zullen doen. (een soort standaard tekst) Dit is het hoogst haalbare op dit moment dus prima, en ook fijn dat ik binnen 1 dag na aankomst van het horloge bij Yema een reactie krijg. Dat hebben ze goed op orde!
Maar toch jammer dat het zo loopt ik vind de looks van deze Panda met meshband & Seiko uurwerk nog altijd geweldig. fijn weekend!

1 like