Vraag Omega de Ville

Lieden,

Soms zie je iets wat een gevoelige snaar raakt.

De vraag is alleen of het realistisch om ermee in zee of op in te gaan.

Onze plaatselijke juwelier heeft het volgende staan:

Een Omega De Ville. Op basis van het serienummer denk ik dat ik het volgende heb kunnen achterhalen:

Althans, ik ga er vanuit dat dit het nummer is: 166033-TOOL106

Als ik het goed gedaan heb is het horloge uit ergens begin jaren '70 en mogelijk 1971. Het zou dan ook 18karaat goud moeten zijn.

Het glaasje, met Omega logo, heeft wat krasjes, maar niet schokkend.

De kroon is origineel, gesigned.

Aftermarket band zonder omega gesp.

Voor zover ik kan zien, en ik kijk met een GS afwerkingsoog, ziet ook de kast er goed uit.

Heeft recent een servicebeurt gekregen.

Hierbij wat eigen foto’s.

Willen jullie meedenken of mijn gedachtengang met het serienummer klopt.

En, wat is realistisch om hiervoor te betalen?

Dank vast voor het meedenken!

Jaco

4 likes

Het serienummer is 166.033, tool 106 staat voor de ‘tool’ waarmee je het uurwerk uit de kast kan halen. Ik zou er 700-800 voor betalen, maar het heeft voor iedere persoon een andere waarde natuurlijk. Staat ziet er prima uit.

2 likes

Dus als ik het dan goed gedaan heb zijn de eerste cijfers gerelateerd aan het jaartal? Want ik kwam dus 166.086 tegen in 1971.

Sorry foutje van mij, het referentienummer is 166.033. Daar kan je geen jaartallen aan aflezen. Het serienummer zal op het uurwerk staan en daar kan je het productie jaar mee achterhalen. Helaas is het met een kast als deze dus niet een kwestie van ‘even’ de achterkant er af draaien.

1 like

glas eraf en je kan bij het uurwerk zo te zien rond 1970. waarde 350 kan 20 micron zijn maar dat staat in de kast. meer info nodig. deze zijn veel voorkomend gr ed

1 like

is een monocoque vandaar tool nr.

1 like

Ziet er prachtig uit, als het bij jouw plaatselijke juwelier is, dan lijkt me dat wel vertrouwd. Waarschijnlijk zal de vraagprijs iets tussen € 600,00 en € 800,00 zijn? Als er ook nog een vorm van garantie en onderhoud bij zit, dan zou dat m.i. wel redelijk zijn. Heb trouwens wel eens hogere vraagprijzen gezien.

1 like

waarom denk je dat het gold filled is?

1 like

Klopt Hans, ik heb inmiddels ook begrepen (nu wat informeler contact) dat hij uit de eigen verzameling komt. Indicatie wordt ergens in de buurt van de 700 euro.

Onderhoud is naar hun zeggen recent uitgevoerd.

1 like

Tsja, wel grappig dat als ik op dit specifieke model zoek, al is het alleen op basis van afbeeldingen, ik juist helemaal niet zoveel tegenkom.

Dan lijkt me dat een prima deal voor deze DeVille!

1 like

Ik ga het weekend over eens prakkedenken

Zo op de foto’s moet ik zeggen dat hij me ook best staat, eigenlijk. :sweat_smile:

1 like

Succes en hoop je binnenkort met een gouden Omega te zienđŸ‘đŸ»

1 like

Dit is de uitvoering in staal


Andere uitvoeringen van dit model vind ik niet op hun site.

Als je tussen de lugs kijkt zul je een stempel “Plaque G” zien als het een vergulde kast is.
Bij een gouden kast is er eventueel (aan de binnenkant) van een van de lugs een stempeltje.
De “echte” ponsen staan bij de in Zwitserland gemaakte gouden kasten van Omega altijd in de bodem.

Edit: zoals je ziet gebruikt Omega op de site een nummer met een 0 meer om de lengte van de nummers gelijk te maken met een later systeem.
Dat is soms lastig bij het zoeken want je moet altijd beide mogelijkheden gebruiken
Bijv 166.033 en 166.0033

1 like

Ah, kijk, dat verklaart een hoop. Ik heb verder geen teksten op de kast gezien, dus ik ben inderdaad geneigd om het dan bij een gouden kast te houden. Eerlijk gezegd, omdat ik nog niets met goud heb, heb ik niet op stempels gelet

Dank! Wordt vervolgd!

2 likes

Zo, toehappen of niet dat is de vraag. :sweat_smile:

Ik maak het mezelf moeilijk gok ik omdat het mijn eerste gouden horloge zou zijn
 :wink:

Een goeie move van de juwelier, en blijkbaar heb ik wat credits verdient. Nu vrijblijvend te leen voor wat fotootjes en een avondje dragen.

Volgens mij ziet 'ie er voor de leeftijd best goeduit. +2 op de timegrapher
 de overige waarden heb ik even niet onthouden.

Nog iemand (@HansT als “expert” :wink: ) een mening advies op basis van onderstaan de fotootjes
 :smiley:

Bewust uiteraard even hi-res macro foto’s. Die verbloemen niet zoveel.

En, hoewel gezien de leeftijd natuurlijk slechts minimaal, de lume werkt nog een beetje.

2 likes

Even ter informatie: deze is vorig jaar verkocht

1 like

Tsja, die had wel een service nodig als ik het zo lees en was staal of hooguit goldplated
 Denk dat daar wel een verschil in zit.

Niettemin, dank voor het meedenken! Altijd iets ter overweging.

Een expert ben ik niet, een beetje ervaring met m’n vijf Omega’s, maar ik vind het er mooi uitzien!

1 like

Hij lijkt mij wel iets gepolijst, maar de vorm zit er nog netjes aan. :+1: wijzerplaat is netjes, en er zit een origineel Omega glas op gezien het merkje in het midden. Uurwerk kun je zo niet zien natuurlijk, maar ik ga ervan uit dat hij echt geserviced is.
Dat merkteken op de lug zal een goudmerk zijn, ik vind het alleen erg lastig om er iets in te herkennen. :thinking:

Ik denk dat je hier niks verkeerds aan koopt, succes met beslissen :+1::sunglasses:

1 like