Vraag omtrent papieren bij een watch

Beste,

ik zat even op een site te kijken en ook hier op het forum hebben jullie het over ‘papieren’ of een echtheidscertificaat.

Bij welke horloges komen deze papieren? Zelf bezit ik een Hamilton (met 7750 valjeux uurwerk erin) horloge en daar zitten ze volgens mij niet bij. Er is wel een replica van mijn automaat op de markt te koop. Hoe kan ik aantonen dat die van mij echt is? Of kan dit alleen met horloges zoals Rolex IWC ect?

Ik heb alleen handleiding en international warrenty.

Ik hoor het graag even.

Mvg Ham

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Zo te lezen heb je de standaard papieren die bij een horloge komen. Hamiltoneigenaren hier kunnen dat wel bevestigen.

Echtheidsceetificaten worden door sommige fabrikanten verstrekt. Hier zal echter onderzoek door en bij de fabrikant voor moeten worden gedaan. Of Hamilton dat doet weet ik niet.

Ik heb een Hamilton Jazzmaster Maestro, aangeschaft bij Ace juweliers.
Met doos,garantiebewijs, factuur boekjes etc.
Dan mag je er toch vanuit gaan dat het echt is, toch?
Als je genoemde artikelen/papieren kan overleggen lijkt mij een echtheidscertificaat overbodig.

Meestal echtheidscertificaat bij klokjes waarvan de originele papieren er niet meer zijn.

Wel opletten bij de aanschaf van je horloge.

Toen ik mijn Omega Seamaster 300M kocht bij de AD, wou men mij de doos geven met hierbij een garantiekaart (bankkaartformaat) waarop een ander nummer stond dan hetgeen op mijn horloge vermeld stond. Bleek een omwisseling te zijn van het doosje, maar omdat ik het tijdig gezien had kon men dit direct in orde brengen.

Stel dat er maanden of jaren overheen gaan tussen aankoop en vaststellen van de fout, dan valt dit mogelijk minder snel te regelen.

Kurt

factuur en garantiecertificaten geven een aardig beeld. koop de koper zegt men wel eens. want ook de garantiecertificaten is soms wat “troebel”. zo heb ik eens een omega gekocht waarvan de ad de bijbehorende doos en papieren niet bij kon vinden. ik kreeg er een standaard rode omega doos bij mee en daarnaast vulde hij een blanco omega garantie credit card in. dat ging in t verleden wel vaker zo. waren er immers problemen, dan ging je terug naar je juwelier. tegenwoordig zijn ze bij omega voorgeprint en wel.

wat ik wil zeggen is dat jan-alleman zo een blanco garantiekaart kan invullen. en er zijn namaak van in de omloop.

en op grote horlogebeurzen zijn alle papieren te koop, zowel echt als fake (maar dat zie je niet…)

Ja maar kan je daar ook echt alles kopen, als ik bij mijn Panerai kijk heb ik ook een omdoos met stickers erop die matchen met de nummers op het horloge en de garantie kaart, dat is toch zeker niet te koop? Ik zie wel op Marktplaats imitatie Panerai dozen, maar dat zie je meteen dat het een net doos is puur aan de afwerking.

Maar wel het is wel heel kwalijk dat op beurzen die in mijn ogen worden georganiseerd voor liefhebbers van horloges zulke dingen worden verkocht.

floris Schreef:

Ja maar kan je daar ook echt alles kopen, als ik
bij mijn Panerai kijk heb ik ook een omdoos met
stickers erop die matchen met de nummers op het
horloge en de garantie kaart, dat is toch zeker
niet te koop? Ik zie wel op Marktplaats imitatie
Panerai dozen, maar dat zie je meteen dat het een
net doos is puur aan de afwerking.

Maar wel het is wel heel kwalijk dat op beurzen
die in mijn ogen worden georganiseerd voor
liefhebbers van horloges zulke dingen worden
verkocht.

De zaken die daar verkocht worden hebben uiteraard niet de juiste stickers, maar plastic pasjes, boekjes, alles is verder te koop ook originele dozen. En bespaar je de illusie, liefhebbers zowel als handelaren kopen die spullen. Binnenkort gaan we naar de beurs in Munchen en daar ligt echt alles.

hcptdg Schreef:

floris Schreef:


Ja maar kan je daar ook echt alles kopen, als
ik
bij mijn Panerai kijk heb ik ook een omdoos met
stickers erop die matchen met de nummers op het
horloge en de garantie kaart, dat is toch zeker
niet te koop? Ik zie wel op Marktplaats
imitatie
Panerai dozen, maar dat zie je meteen dat het
een
net doos is puur aan de afwerking.

Maar wel het is wel heel kwalijk dat op beurzen
die in mijn ogen worden georganiseerd voor
liefhebbers van horloges zulke dingen worden
verkocht.

De zaken die daar verkocht worden hebben uiteraard
niet de juiste stickers, maar plastic pasjes,
boekjes, alles is verder te koop ook originele
dozen. En bespaar je de illusie, liefhebbers zowel
als handelaren kopen die spullen. Binnenkort gaan
we naar de beurs in Munchen en daar ligt echt
alles.

bovendien is t voor een niet-kenner vaak onduidelijk wat er nou allemaal bijhoort. ik wist niet dat panerai stickers heeft met matching nummers.

Bedankt voor de antwoorden!

Ik heb een boekje, warrenty en een factuur erbij dus dat zijn alle papieren die je kan hebben. Onderhoud heb ik nog niet gedaan, maar dat boekje zou ik dan toe moeten voegen.

Weer een hoop geleerd!

Wat mij wel verbaasd is de nephandel met horloges. En dat de fabrikanten hier weinig tegen doen lijkt het. Als er zelfs op beurzen nep papieren ect. verkocht worden is dat wel jammer.

Een gewaarschuwd mens… :slight_smile:

Gr. Ham

Van de grote merken (=gewilde luxe merken) zoals rolex, panarai, iwc, etc. is werkelijk alles te koop, en zeker alles als fake, nep, namaak te koop, dozen, omdozen, papieren, matching stickers, garantiekaarten, tags, etc.
Goede kopieen van deze papieren zijn vaak duurder dan het fake horloge zelf.
Zeer bedenkelijke ontwikkeling voor kwaadwillende.