Vraag omtrent warmte en kou

Sinds kort ben ik in het bezit van een schitterende Hamilton Khaki pilot chrono.
Nu valt het me op dat zodra het rond het vriespunt is hij aan de binnenkant beslaat en ik ergens binnen kom weer langzaam wegtrekt, minuutje of zo.

Dit is de eerste keer dat ik zo iets mee maak. Het horloge is 10 atm waterproof, dus ben in de veronderstelling dat er niet zomaar iets naar binnen kan komen.

Ik heb dit met geen enkel horloge wat ik bezit eerder meegemaakt.

Is dit normaal of moet ik hem na laten kijken?

dit is het model

Nope niet normaal, terug naar de AD of Hamilton zelf!

Laat je de chrono functie continu lopen of staat ie op de “gewone” stand?

deze staat gewoon stil, alleen de seconde wijzer loopt.

:cry: nee toch…

Als er vocht in het werk of onder het glaasje komt is dat een teken dat ie niet waterdicht is …

kan toch nogsteeds waterdicht zijn, in dit geval zit er condens achter het glas
als je horloge waterdicht is werkt dat 2 kanten op hé, water kan er niet in, maar het kan er ook niet uit.
anyway laten openmaken en onder de juiste luchtvochtigheid weer laten afsluiten
( in een ruimte met weinig luchtvochtigheid dus )

1 like

maar hoes da water er dan in gekomen? … bij assemblage?

kan vanalles wezen, dochen, afwassen, assemblage of een goedwillende horlogemaker in een vochtige bovenwoning die even met een vochtig lapje het glaasje schoonpoetst
en ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat er oliesoorten zijn die uitwassen
dat is met olie voor automotoren ook een probleem, door de kou gaat olie klonteren en dan gaat het geheel schiften in vaste en vloeibare stof

1 like

ok i snap … maar dat houdt dan toch in dat het machientje niet waterdicht is …? of zien ik dat verkeerd?

heb er nog niet mee gedoucht, afgewassen of iets anders wat met water te maken heeft, dus daar kan het niet door komen.

iig zit er vocht in dat je plezier bederft,
dus dat moet er uit, en of dat door lekkage komt of door assemblage
dat merk je misschien pas na reparatie.

nu maar hopen dat het uurwerk nog niet is aangetast, anders gaat ie mooi terug.

1 like

Zelfde verhaal bij een vriend van mij. Oris titanium duikhorloge. 500m waterdicht oid. Ging naar Curaçao. In het warme weer de zee in, zelfde verhaal. Horloge was 2 weken oud en heeft het terug gebracht voor reparatie. Na aantal weken terug gekregen. Nu heeft hij geen last meer. Wat ze er aan gedaan hebben, geen idee. Ws laten drogen.

1 like

Heb condens gehad in Nederland met m’n g-shock. Daarna gewoon mee gehoucht en vele ure snorkelen in bonaire, geen probleem.

1 like

vroeg of laat ga je hier problemen mee krijgen, dit gaf de AD aan in mijn geval.

afijn…

ik mag hem kosteloos retourneren.

1 like

Beste meneer Alcos

Bedankt voor uw bericht. Vervelend om te vernemen het product defect is.Mijn excuses voor de ingewilligde informatie omtrent de garantie.

Ik heb dit meteen nagevraagd.Hierbij deel ik u mee dat u de bestelling kosteloos kunt retourneren.

Ik wil u erop attenderen dat het in dit geval niet mogelijk is om het product te ruilen of na te leveren, maar enkel het product te retourneren.

Ik heb meteen de retours label voor u heb opgemaakt. U kunt het product dan retourneren.

U zult binnen 3 dagen terugkoppeling ontvangen betreffende de retourzending. Gelieve deze gerust af te wachten. Hierna zal ik een terugbetaling voor u doen, omdat wij geen nalevering doen.

Mijn excuses voor het ongemak.Ik vertrouw erop u voldoende van dienst te zijn geweest omtrent het retourneren van uw product.

Met vriendelijke groet,

Groupon.

nou top…

1 like

Ik denk dat je het verkeerd ziet.
Stel dat iemand met een licht vochtig doekje het glas aan de binnenkant schoon maakt, en jij hem weer dicht doet dan is het vocht toch opgesloten en kan het er niet meer uit.Dus toch water en vochtdicht.
Wat er inzit gaat er niet uit en wat er uit zit gaat er niet in.
En als je in een hoge relative vochtigheid het horloge opent heb je ook een probleem.

1 like