Vraag onderhoud 6r31

Ik heb een vraag omtrent het onderhoud van een 6r31 binnenwerkje.

Aan de hand van wat opzoekwerk online zag ik dat dit overeenkomt met een 6r35 maar zonder een date.

Is het duur om deze te servicen en is dit een betrouwbaar binnenwerkje?

Graag hoor ik van jullie

Even duur als een nieuw uurwerk

Het gaat om de nieuwe king seiko, ik veronderstel dat het onderhoud dan wel wat minder als het horloge kost aangezien deze hoog geprijsd zijn?

6r3x = uurwerk

Ik zag hat de titel aangepast is van 6r31 naar 6r41

Maar 6r31 was juist

1 like

Aangepast voor je.

1 like

Ik denk dat bij een 6r uurwerk mijn voorkeur uit gaat naar een service ipv een nieuw uurwerk omdat de smering bij een nieuwe uit de fabriek altijd weer afwachten is. De 6r uurwerken zijn vanuit de fabriek totaal niet betrouwbaar.

Maar bij een nieuw horloge heb je toch gewoon garantie en hoef je daar niet voor te betalen?

2 likes

Het word inderdaad een nieuwe aankoop, aangezien dit een tijdloos modelletje is zou ik deze liefst ook lange tijd of permanent in de verzameling houden, vandaar ook de onderhoud vraag moest ik hem binnen een 5-7 jaartjes nog steeds hebben.

Mvg

Ik heb een keer een 5r van Seiko laten servicen, dat kostte €105. Een nieuw uurwerk laten plaatsen kostte me €135…

Ik ben alleen niet zo tevreden met hoe ze het doen. Het nieuwe uurwerk kon binnen een jaar terug, vanwege te weinig olie… voor servicebeurtjes, kan je beter voor de Zwitserse ETA’s gaan… Daar is dat iets beter bij geregeld.

1 like

Ja, super mooi model, mooie maat, mooie details en no date. Echt heel goed gelukt, vind ik!
Ik heb beperkte ervaring met het 6R-uurwerk; één gehad en hiermee nooit een probleem gehad. Liep mooi nauwkeurig. Ik zou dan ook niet aarzelen, als het gaat om deze King Seiko. Je hebt garantie, als er iets blijkt te zijn en -na een aantal jaren- servicen gaat je ook de wereld niet kosten. Is verder niets ingewikkelds. Kan bij iedere horlogemaker. Dus, gewoon doen!

1 like